Alla inlägg under januari 2009

Av Ulrika - 31 januari 2009 12:26

Fullständigt namn: Ulrika Eleonora Mikaelsdotter Johansson
Född: 801212
Ålder: Räkna själv =)

Favorit färg: Svart, röd, lime, turkos
Favorit mat: Makens o mammas
 

DAGENS:
klädsel: Flanell-pyjamasbyxor, intersport-tröja =)

Humör: Glad
Frisyr: Tänk...Magnus Uggla =)
Musik: Akon

TV: Wildkids med barnen
Vad ska du gör idag: Nada...
 

FAMILJ, SLÄKT OCH VÄNNER
Vad heter din mamma: Lollo

Vad heter din pappa: Micke

Vad heter dina syskon: Sis =) , Danne o Emil

Har du en släkting som är "känd": Inte vad jag vet

Hur många kusiner har du: 6
Hur många kusin barn har du: 0
Hur gammal är din äldsta kusin: 22

Har gammal är din yngsta kusin: 3

Vilken är din favorit släkting: Hela min familj
Har du några nära släktingar som är död: Ja tyvärr
Hur många syskon har din mamma: 1
Hur många syskon har din pappa: 2
Har du en bra familj och släkt: Min familj är den bästa =)
 

HUR MÅNGA GÅNGER HAR DU VARIT I:
Sverige:
Eeh...
Norge: Bodde där en gång
Danmark: Ett par gånger 
Finland: 1

Spanien: 0
Grekland: 1

Afrika: 0
Turkiet: 3

Italien: 0
Ryssland: 0
USA: 0

HUR MÅNGA:
Bilar har du: D har en
Båtar har du: D har en

Motorcyklar har du: 0
Datorer har du: 1
Djur har du: Räknas dammråttor =)

Mobiltelefoner har du: 1

Kameror har du: 2
Skivor har du: Massor
Filmer har du: Många många

Dataspel har du: En del
TVspel har du: Ganska många

ÖVRIGT:
Har du åkt helikopter:
 Nej

Har du åkt flygplan: Ja
Har du åkt tåg: Ja
Har du åkt limousine: Nope...inte än =)

Har du varit på Skansen: Nej
Har du varit på Gröna Lund: Ja
Har du varit på Liseberg: Ja
Har du varit på Vasamuseet: Tror det

Har du varit på Skara sommarland: Japp
Har du varit på Tomteland: Nej
Har du varit i Globen: Ja
Håller du på med någon sport: Nope
Har du spelat något instrument: Blockflöjt =)
Gillar du att sjunga: Ja...för mig själv =)
Har folk sagt att du sjunger bra: Hehe...inte så ofta

Vill du bli sångare: Skulle inte tro det

Av Ulrika - 30 januari 2009 16:17

Det känns som att jag struntat i alla vänner den här veckan...

Jag har inte ringt, inte messat, ingen MSN....

Förlåt...jag har inte glömt bort er =)

Jag har bara varit så trött! Har däckat varje kväll vid åtta tiden =)

Är det åldern eller vädret??? Lätt vädret...(hihi)


Tur att mina vänner vet vart dom har mig...inga sura miner när jag är så här osocial. En positiv sak till...telefonräkningen kommer bli asbillig...hihi!!!


Annars då?

Mötte Sis efter jobbet och kramades lite...hon flyttar ju till Södertälje i morrn (snyft)! Men jag kommer att hälsa på...typ jämt! Hon kommer snart att tröttna på mig =)


Den planerade trippen till Linda i morrn sket sig...trollungarna hennes är fortfarande sjuka. Så vi får planera in en annan helg i stället. Hoppas att dom tillfrisknar snart i alla fall...så Linda får göra annat än att vara hemmafru =)  (Ta emot kramen jag kastar, Linda)


Vad ska jag skriva om nu då? Hmm...

Många som bloggar, lägger ju in bilder på "dagens outfit"....är det nån som vill se min flanell-pyjamas...hehe! Inte???

Det första jag gjorde när jag kom hem, var att byta om till den =)



Av Ulrika - 27 januari 2009 19:54

Satt och snoka runt på Facebook

häromdagen!!!

Då hittade jag två av barnen jag

var Au-pair åt i Norge för ca tio år sedan!

Håvard var tio år när jag var där och Mari var fyra år då!

Vad stora dom blivit!!!

Skrev ett meddelande till Mari och berättade vem jag var.

Och hon kom ihåg mig!!!


Så här skrev hon:

Ja, morsomt å höre fra deg igjen :)

Jeg husker deg...du var veldig snill,

også lagde du mye fine ting/tegninger til meg!


Vad glad jag blev när jag läste det.

Trodde ju inte att hon skulle komma ihåg mig efter tio år.

Hon var ju bara fyra då...och jag var där i bara tre månader.

(Anledning: Saknade mamma! hihi)





Av Ulrika - 27 januari 2009 16:11

Tillbaka på praktiken igen =)

Det var ganska jobbigt att gå upp igår morse kan jag ju säga =(

Men annars gick det bra! Det var rätt lugnt!


På kvällen åkte jag till lilla mamsen och hade myskväll! Vi åt pizza o glass...bänkade framför TV:n.

Skrattade tills vi kikna...åt allt möjligt =)

Hon är världens bästa mamma!!!


Idag var det dags för praktik igen. Var ännu tröttare i morse än vad jag var igår. Jag kom upp i alla fall...men ögonen ville inte vara öppna. Jag gick omkring som en jävla zombie =)

Tänkte att promenaden från bussen till dagis skulle få mig att piggna till...men icke! Barnen höll mig i varsin hand och fick typ leda mig dit =)

Hur jäkla trött kan man vara liksom? Är det åldern måntro?


Näe, nu ska jag vara social mot min lillebror! Kidnappade honom idag =)


Kram på er!!!

Av Ulrika - 25 januari 2009 18:16

Har varit en tur till Västerås idag!

Har köpt nya soffor (eller nya för oss i alla fall), på annons.

En tvåa och en trea för 300kr. Perfekt =)

Var en sväng in på Toys"r"us oxå (hur fan skriver man det???).

Jag blev barn på nytt igen =)

Det är ju så kul att gå omkring där o titta. Barnen var lika exalterade som jag var.

Stora A köpte två PS2-spel...så ni kan nog gissa vad han gör nu =)

Lilla A köpte bland annat en micro...så hon värmer välling för fullt till sina små bebisar =)

Jag köpte ingenting...men ville ha massor =)

Av Ulrika - 24 januari 2009 23:54

Har spenderat hela lördagen hos Sis och Johan!

Lillebror var där oxå!


Har haft jätte trevligt

med god mat och mycket skratt!


Spelade det där S.K.I.T-spelet Yatzy oxå. Bara så ni vet så tycker jag att det är ap-tråkigt =)


Sis och jag var iväg till Maxi och handlade....

Skulle ha saft och bröd...och kom ut med tre fulla påsar (Hmm)

Jag kan verkligen inte gå in i en affär utan att det blir dyrt =)

Det är bättre när D handlar...han köper det han ska ha, betalar och åker hem. Men jag...näe, jag handlar järnet =)

Jag hittar ju alltid så mycket gott, ju!

I dag hittade jag en massa god glass...citron/lakrits och viol...mums!!!

Har aldrig sett det förut...så det måste jag ju bara köpa, eller hur!?

Kanske inte sex förpackningar dock =)

Och pennor köpte jag...men det går ju alltid åt...visst!!!


Sen går jag alltid på såna där erbjudanden - Köp 3 betala för 2!!!

Jättebra ju! Sist jag handlade så tjänade jag ju hela 70öre på det (hihi).

Det är tyvärr sant...men inte fan stod jag och räknade på det i affären... utan trodde ju, naiv som jag är, att jag tjänade massor =)


Näe, nu ska jag lägga mig och tröstäta min glass...och hoppas att den är värd pengarna =)


Kram på er!!!

Av Ulrika - 22 januari 2009 21:56

...det finns inga kvar.

D har suttit och hållt om mig medans mina tårar bara sprutat ut.

Nu undrar säkert alla vad som har hänt!

Jo...(generad)...jag har tittat på TV =)

En serie som jag följer...så sorgligt!!!

Jag är så himla känslig =)

Undrar vem jag har fått det i från??? (Jag vet)

Skrev precis mess till mamsen, som följer samma program. Jag skrev

att mina tårar var slut! Mammas svar: Mina med!!!

Jag lever mig in i allt jag tittar på. Är det därför jag gråter floder till sorgliga filmer? Är det därför jag inte törs se skräckfilmer? =)

Sist jag kollade på skräckfilm var när jag gick i gymnasiet, tror jag. "Jag vet vad du gjorde förra sommaren"...det var mitt på ljusa dagen, alla lampor var tända och jag hade bunkrat upp med hålla-för-ögonen-kuddar =)

Jag såg de första 5 minuterna...sen stängde jag av...livrädd!!!

Haha!!! Drömde typ mardröm i en vecka...trots det =)

Av Ulrika - 21 januari 2009 15:12

Usch, blä och tvi....jag hatar att städa =(

Jag har noll karaktär...kan jag ju säga!


Vem fan är det som stökar till så fasligt här hemma???

Tur som satan att ingen är allergisk i alla fall =)


Shit...dammråttorna under sängen morrade till och med åt mig när

jag kom med dammsugaren =)

Och dom var typ större än mammas hund!

Undrar om man kan lära dom trix o konster...

Typ: Hopp ner i soppåsen...duktig dammråtta!!!


Jag röker massor när jag städar....tar rökpauser

hela tiden!!!

Undrar om jag kan skylla på det förresten när D kommer hem?

- Älskling...kan du städa? Du vet ju att det inte är bra för

min hälsa att göra det!!!

(hmm...tål att tänkas på)


Nähä...det är väl bara att ta tjuren vid hornen

och fortsätta städningen!!!

(ska bara ta en rökpaus först...hihi)




Ovido - Quiz & Flashcards