Alla inlägg under april 2009

Av Ulrika - 29 april 2009 23:20

1. Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången? Nope!
2. Har du sett din bästa vän gråta? Yes!
3. Vad åt du senast? Godis =)
4. Har du fått någon komplimang idag? Det får jag varje dag av min D <3
5. Har du varit med i en rättegång? Ja, som vittne
6. Är du polare med grannarna? Vilka grannar? (bor på landet...hihi)
7. Vilka länder har du bott i? Sverige och Norge
8. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast? I lördags
9. Har du haft en stalker? Nej...det brukar vara jag som följer efter =)
10. Minns du dina/din musiklärares namn? Två av dom, Åsa o Pelle
11. Hur bra är din syn? Perfekt
12. Var är dina syskon just nu? Sis och lillelillebror sover nog. Lillebror jobbar förmodligen.
13. Vad var den senaste drömmen som du minns? Inte var den rumsren i alla fall ;)
14. Vem ringde dig senast? Mamsen
15. Vilken tid gick du upp imorse? Klockan 06.00
16. Vad ska du göra i helgen? Umgås med familj och vänner
17. Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? Hej gumman! Jag blir 30-45min sen! Puss, älskar dig!
18. Vem är den senaste kändisen du tog på? Hmm...räknas det om jag kört på nån med städvagnen när jag jobbade? I såna fall var det Yvonne Ryding
19. Vad finns i din bakficka? Nada
20. Vad gjorde du klockan 2 inatt? Var uppe och bädda om Lilla A och tröstade Stora A som drömt mardröm
21. Vad är det första du gör på morgonen? Lyssnar till Lilla A:s sång som är min signal på väckarklockan
22. Vad ska du göra efter det här? Sova!!!

Av Ulrika - 29 april 2009 22:56

Elli tipsade i sin blogg om bra böcker.

Bland annat Livsfarlig utsikt av Nora Roberts. Som tur var så hittade jag den hemma i bokhyllan och började läsa. Jättebra bok...kunde knappt lägga ifrån mig den. Kan tänka mig att en del skulle tycka att den var seg...men jag kunde inte slita mig =)

Nu måste jag få tag i dom andra böckerna oxå...


Ett tips tillbaka till dig Elli! Läs Erica Spindlers böcker. Hon skriver jättebra!

Av Ulrika - 29 april 2009 11:52

Suck...vaknade med huvudvärk. Tycker ju att jag fick min beskärda del igår...men icke!

Så efter att jag skickat iväg barnen så kröp jag ner i sängen igen...för att sova bort huvudvärken. Men nu är den tillbaka igen =(


Så alla mina måsten skjuter jag upp tills i morgon...eller åtminstone tills senare. Pallar inte att dra igång dammsugaren med denna huvudvärk...för den är ju knappast av en tystgående variant. Snarare tvärtom! Mamsen som bor 5km bort hör när jag dammsuger... ;)


Näe, nu ska jag inte gnälla mer. Och eftersom jag är på gnällhumör så avslutar jag mitt inlägg nu... =)



Av Ulrika - 28 april 2009 21:02

...har min huvudvärk släppt!!! Har gråtit av smärta =(


Har varit på arbetsförmedlingen idag (kanske därav min huvudvärk...hehe).

Innan mötet shoppade jag födelsedagspresent åt min lille-lillebror Emil som fyller 17 år på lördag. Shit vad tiden går fort...han var ju nyss jätte-pytte-liten jue! Sorry Empa!


Efter mötet så träffade jag lillebror Danjel som var på väg till jobbet. Men jag hann i alla fall få kramas lite på honom =)


Sen mötte jag upp min älskling Linda och hennes små charmtroll! Vi gick runt och kikade lite i affärer och hade jättetrevligt!


Nu ska jag fortsätta kvällen framför tv:n.


Av Ulrika - 27 april 2009 20:03

Vilket väder vi haft idag...hur varmt som helst. Men satan i gatan vad kvavt! Dock har inte solen varit framme så mycket så jag har inte kunnat bättra på min röda näsa ;)

Har oxå varit och fikat med Lillebror Emil en snabbis!


Har planerat inför Valborg nu...det blir nog mys hos Linda med familj. Förklarade för Lilla A om Valborg, brasa och fyrverkerier. Då sa hon: "Kan vi inte stanna hemma då? Jag vill inte åka till Valborg." Hihi...sötis!


En annan grej! Tänk att man aldrig lär sig...trots att jag varit mamma i snart åtta år nu. Jo, jag skulle tvätta. Och när maskinen är klar och jag ska ta ur tvätten så kommer det ut en apstor sten. Tur att maskinen höll =)

Men att jag aldrig lär mig att kolla barnens fickor...hur svårt kan det vara? Nåja...nu är ju stenen ren i alla fall =)

Men om sanningen ska fram så är det inte bara barnen som lämnar kvar saker i fickorna. Det händer att jag oxå gör det. Hade en gång i tiden en vit luvtröja som jag älskade. Men så glömde jag en servett i ena fickan...självklart en röd servett oxå, så det sluta med att luvtröjan hade en illrosa ficka. Snyggt!? Nope!


Av Ulrika - 26 april 2009 21:34

Tittade på en av mina favoritsidor....Blocket.se

Gick in på en annons med rubriken Kontorsstol

På bilden syns då en kontorsstol med en stor jävla katt på. Men sen kom då annonstexten =)


Säljer min väl använda stol...minst 15000 sitt-timmar. Katthår ingår. har används till viss sexuell aktivitet. bara 3 användare.(inte inkl. katt)


Alltså...vad är det för fel på folk? (Inklusive mig dårå...som tyckte att annonsen var lite kul)

Av Ulrika - 25 april 2009 23:01

Har haft fullt upp idag...därav mitt sena bloggande.

Började dagen med storhandling. (Näe, nu ljög jag. Började såklart med kaffe och cigg...hihi). Men sen handlades det för fullt. Och jag var riktigt duktig...jag följde inköpslistan från början till slut, handlade inget annat. Haha...folk som känner mig funderar nog just nu på om jag är sjuk eller om jag blitt tokig. Nope, ingetdera....vuxen kanske??? Ekonomisk???


Sen hem, packa upp varorna, kasta svettig tröja i tvätten, raggardusch, ny tröja...och sen till mamsen. Mormor och morfar var redan där...så barnen tog varsitt paket och sjöng "Ja må hon leva" ännu en gång. Hur söta som helst =)

Sen fikades det med smörgåstårta (troligtvis den största i stan...skojar inte om jag säger att den var större än Lilla mormor...hihi). Och gott var det! Vi satt på altanen, i solen och fika. Så varmt och skönt! (Min nacke lyser dock som värsta rödljuset)


Haha...min lilla mamma visade stolt upp sina nya skor! Jättefina helt klart, eller ska jag säga söta...det brukar ju barnskor vara =)

Mamma...säg till nästa gång du behöver skor, utifall Lilla A (5år) har växt ur några. Mohaha!!!


När vi kom hem så var vi ute. D höll på lite med bilen och barnen och jag hoppade studsmatta. Skrämde nog slag på en gubbe som gick förbi...för mitt hår blev visst lite statiskt och stod rakt upp. Skitsnyggt! Nästa gång jag ska hoppa så ska jag ha med hårspray...hehe, kan ju bli hur snygg som helst i håret.


Sen var det dags för Robinson...det får man inte missa. Jobbigt bara när ettan och tvåan på min lista får möta varann i duell. Men min etta vann!!!

Fan vad töntigt...vadå min lista??? Haha...besatt av Robinson eller???


Sen avsluta vi kvällen med tacos. Inte Lilla A dock...hon somna nästan ståendes vid niotiden.


Nu ska nog jag oxå lägga mig....innan jag somnar i soffan. För tyvärr så kan inte min make sådär romantiskt bära in mig i sängen...utan det blir nog ett jävla släpandes och knuffandes =)

(Jag brukar passa på att bli buren, så där lite hjälte-prinsesse likt när vi är och badar...för i vattnet flyter jag) Haha...och med den självironin avslutar jag detta...haha!


Natt natt på er!

Av Ulrika - 24 april 2009 15:47

...på sonens skola, ovanligt va?

Nädå, den är bra. Men ibland är dom inte så smarta där!


Stora A kom hem med en lapp idag.

Klasskväll! En torsdag klockan 18-20. Obligatorisk närvaro!

För det första...barnen är 7-8år. Måste man ha sånt så sent då...och dom måste komma!

För det andra...som kompensation så får dom sovmorgon till kl 10 dagen efter. Det är ju bara det att Stora A åker skolbuss (vilket de flesta gör häromkring), ska bussen då göra en extra tur för att hämta upp honom då eller? Skulle inte tro att de har tänkt så långt! Plus att de flesta föräldrar kanske jobbar...ska man då låta sin sju/åttaåring klara sig själv på morgonen och sen ta sig till skolan i tid???

Det verkar som att dom glömmer att de är lärare till små barn.


Överreagerar jag???

Ovido - Quiz & Flashcards