Alla inlägg under november 2008

Av Ulrika - 30 november 2008 13:41

Så var det söndag igen...

Har haft en super trevlig helg med syrran....trots sjukdomar

Så mycket som vi har skrattat så är det ett under att man kan prata idag=)

Vi spelade spel igår, Galenpanna. Och vi var nog lika galna båda två...men kul hade vi=)


Mår skit idag...genomförkyld *suck*

Och Lilla A är inte bättre så idag var vi till doktorn. Hon har dubbelsidig öroninflammation (penicillin 3ggr/dag i 5dar) och jordens hosta (medicin 3ggr/dag i 5dar). Plus hög feber på det! Idag var hon nere på lägsta tempen sen i onsdags...38,5grader. Stackar´n är helt slut...yrar gör hon också till o från.


Tack sis...för helgen och för att du körde in oss till doktorn! Älskar dig till stjärnorna!


Nu längtar jag efter min älskade make och min favorit son! Ska bli skönt att få hem dom!




Av Ulrika - 29 november 2008 14:43

Hade jättmysigt igår kväll.

Syrran köpte med mat från Spicy Hot...mums!

Tittade på Idol...Johan åkte ut...yeah =)


Saknade Stora A dock =(

Idol är ju "våran" grej!

Vi tittar på det varje fredag och Stora A för protokoll =)

...poängskala 1-5


Han är så gó!

Innan han och D åkte igår så sa jag att jag kommer sakna honom.

- Men mamma, jag ska ju bara vara borta tre dagar! (fick jag som svar)




Av Ulrika - 28 november 2008 16:17

Är du...


Arrogant: Nej.
Osäker: Oftare än någon kanske tror.
Trött: Så in i norden =)
Intressant: Hoppas det =)
Smart: Så jag klarar mig =)
Barnslig: Absolut
Liten: Nope
Lätt: Mohaha...
Rolig: Kan få till det ibland.
Pratglad: Lagom...det finns värre (sis)
Frågvis: Ja
Organiserad: Nåja, Organiserad oreda kallas det. Det är stökigt omkring mig, men jag vet oftast VAR i stöket en viss sak befinner sig.
Hälsosam: Inte mycket!
Blyg: Ibland!
Attraktiv: Hoppas maken tycker det i af =)
Lätt uttråkad: Det händer...
Vegetarian: Aldrig!!!
Besatt: Nån gång....
Filosofisk: Helt klart!


Har du...


Förföljelsemani: Nej.
Tvångstankar: Japp, dricker aldrig sista skvätten vatten i ett glas =)
Färgat håret: Absolut
Brutit några ben: Nepp...otroligt nog
Några piercings: Nej
Egen dator: In my dreams
Gjort bort dig rejält: hehe....ja
Bra självförtroende: Varierar.
Komplex: Hahaha

För många vänner: Nej! Nån frivillig?
Kysst någon: Ja ja ja!
Haft sex: Det har hänt =)
Tagit nakenbilder: Ja.
Sagt jag älskar dig till någon idag: Ja.
Varit kär: Jag är stört-kär i min man
Blivit kär i någon på nätet: Nope
Dumpat någon: Ja.
Stulit någonting: Ja.
Gjort något olagligt: Jag?


Vem...
 

Saknar du: D och Stora A som är i Småland
Vill du döda: Inte just för tillfället =)
Rörde dig sist: Lilla A
Slog du sist: Hmmm
Kramade du senast: Lilla A
Kysste du senast: D
Skrev du till sist: Ett sms till D
Vill du vara som: Ingen aning!
Sårade dig sist: Hemligt
Gjorde dig riktigt glad senast: Lilla A
Fick du sms från senast: Syrran
Ringde dig senast: Lilla mamsen =)
Ska du gifta dig med: Är redan gift med den bästa!
Får dig att skratta: Mina barn!

Av Ulrika - 28 november 2008 12:19

Lilla A och jag städar här hemma så att vi kan få upp julpyntet!

Äntligen ska ljusstakarna upp!

(Me like)


D är och hälsar på hos Stora A i skolan.

Äntligen fredag tyckte Stora A i morse, han har längtat så

tills han skulle få visa pappa hur han har det i skolan.


Dom kommer hem vid ett och vänder =)

Ska bara hämta packningen,

innan de ska åka till Loftahammar.


Lilla A blir hemma hos mig!

Vi ska mysa hela helgen, hon, jag och sis!

Och så julpynta, förstås =)

(Ska sätta syrran i arbete)


Näe, nu ska det dammsugas!

Ha´de

Av Ulrika - 27 november 2008 21:56

Har ni tänkt på en sak?

Hur kommer det sig att folk som har svårt att kanske visa känslor, måste trycka ner andra människor. Tål dom inte att andra är lyckliga, eller vad är det? Att få andra att framstå som dumma, fula osv...hjälper det dom själva att känna sig bättre? Eller är det så att dom roas av att vara elaka och skadeglada?

På ett forum så uttrycker sig en människa som gärna trycker ner folk så här: "Jag kan ärligt säga att jag inte alltid är världens schysstaste person, ser jag ett tillfälle till lite skadeglädje hjälper jag gärna till att förverkliga det hela. Att se någon skämma ut sig, skada sig eller liknande är väldigt kul helt enkelt. Dessutom är jag noga med att inte skaffa mig ett rykte som elak, för en sån vill inte någon ha med att göra. Många tror tvärtom att jag är väldigt snäll."


Sjuk inställning enligt mig!

Men....det värsta är att jag tror att han/hon har rätt i dom två sista meningarna. Jag tror på nåt sätt ändå att folk dras till såna människor, vare sig man vill det eller ej! Vad tror ni?



Av Ulrika - 27 november 2008 17:03

Har varit hemma med Lilla A hela dan. Stackar´n är jätte seg!

Tempade henne nyss....40,4 grader =(

Hon sover mest, vill inte äta.

Mamma´s lilla sessa!


Finns det nåt värre än att se sina älskade små barn sjuka?


Det blir inget Loftahammar för henne i helgen.

Så hon får vara hemma med mig

och ha tjejkväll.

Syrran kommer oxå!

Vi har planerat in en tjejkväll, hon o jag.

Jag måste ju passa på att rå om henne innan hon flyttar

till Södertälje!

*snyft*


Tur att det finns telefoner!!!

Ska även köpa webbkamera...så vi får se varann =)


Love you, sis!!!

Av Ulrika - 26 november 2008 18:43

Vilken svordom använder du mest?
Fan! 

 Äger du en Ipod?
Nope

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
För tillfället, 06,15

Hur många resväskor äger du?
Två stora och en liten

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Nej, inte annars heller!

Var köper du dina matvaror ifrån?
Ica

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Jag tar gärna bilden eftersom den blir finare utan mig =)

Vilken var den senaste filmen du såg?
Narnia - Prins Caspian

Har någon av dina vänner barn?
Typ alla

Har någon någonsin kallat dig lat?
Aldrig!!! =)

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nope!

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Vanlig!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja!

Vad åt du till middag?
Pizza =)

Använder du huvtröjor?
Japp!

Kan du vissla?
Javisst kan jag det....

Vem var den senaste som ringde dig?
Min make!

 Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Det mesta utom konstiga berg-o-dalbanor

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Ingen aning...kanske

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
016

Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart...nu med =)

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Det duger! Saknar IKEA dock...

Hur många syskon har du?
En syster och två bröder

 Äger du några band-t-shirts?
Nepp

När flög du senast?
I augusti förra året.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra

Läser du för skojs skull?
Japp

Pratar du några andra språk?
Turist engelska =)

Diskar du din egen disk?
Hallå....diskmaskin

Har du gråtit offentligt?
Det har hänt....

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Nej, jag kan ju redan allt =)

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Jag skulle kunne tänka mig nån mer tatuering.

Kan du kasta macka?
Absolut!

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej det har jag inte.

Vem var din favoritlärare?
Det måste ha varit min kemilärare.

Vad har du för väder?
Snö och kallt

Har du en blogg?
Japp!

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ja du…bra fråga. Omtänksam, trevlig och lyhörd + mycket humor.

Har du någonsin blivit attraherad av en oattraktiv?
Oja…fråga mina vänner =)

Vilken är din favoritdrink?
Fanta och mjölk =)

Gillar du din boende situation?
Ja, det gör jag

Äter du frukost dagligen?
Nope

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej det är dem inte.

Vilken är din favoritfrukt?
Melon

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
Jag blir 28 år!

Av Ulrika - 26 november 2008 17:38

I dag var jag på utvecklingssamtal med Stora A.

Allting var jättebra.

Han fick massor med beröm

( jag = Stolt mamma )


Det har blivit lugnare (lite i af) i klassen nu.

Det är skönt! För det har varit värsta problemklassen! Ungarna (vissa) är helt tokiga. Flera gånger har föräldrar fått hämta hem sitt barn pga för mycket bråk. Och vilket språk de använder! Shit...och det är 7-8åringar jag pratar om.

En morgon bad Stora A mig om att ringa och sjukanmäla honom. Jag undrade varför och fick till svar: - Jo, jag tycker att det är jättekul i skolan...men, det är så bråkigt! Jag kan inte koncentrera mig!


Det tycker jag att är sorgligt och hemskt.... =(


**************************************************


Har "akut"-köpt en ny overall till Lilla A idag!

Jag har ju BARA varit i Ullared 2 gånger i oktober. Skulle kanske ha provat gamla overallen innan jag åkte...men, jag var bergsäker på att hon kunde ha den. SUCK!!!


**************************************************


Har precis ätit...en hälsosam, ekologisk maträtt....eller inte! Det blev pizza =) Ville ha en snabb och smidig mat för Lilla A´s skull. Hon var så trött att hon knappt kunde stå på benen redan klockan 17. Hon grät så tårarna sprutade för att hon inte fick sova. När jag skulle trösta henne så brände jag mig nästan....hon hade 39,8 graders feber!!!


Varför blir man alltid sjuk när man har planer...det slår aldrig fel! På fredag ska nämligen barnen ner till Loftahammar och sova hos deras älskade A-C. Lilla A som har sett framemot det så mycket =(


**************************************************


Dagens roliga historia!


Det var en gång en medelålders man som var på krogen med sina vänner. Plötsligt sa han:
- Jag kan pissa wiskey!
- Nähe! Det tror vi inte på, svarade vännerna, bevisa!
Sagt och gjort, mannen pissade varsit glas åt vännerna fyllda med wiskey.
När han kom hem sa han till sin fru att han kunde pissa wiskey. Hon trodde inte heller på det, så mannen fick pissa ett glas till henne också. Så gjorde han varje kväll följande vecka. Men på fredagen sa frun:
- Får jag ingen wiskey idag?
Mannen svarade:
- Jo, men idag är det fredag så då får du dricka direkt ut flaskan!


Hihi....


Nu ska jag blossa lite och ta en kopp kaffe med min kära make!


Ha´de


Ovido - Quiz & Flashcards