Alla inlägg under oktober 2009

Av Ulrika - 31 oktober 2009 13:16

Varför är det så trist att städa?

Varför finns det damm?

Varför kan inte den lilla pedanten som finns långt inne kom fram lite oftare?

Varför fick jag dom sämre generna ur släkten för?

Varför är till och med min dammsugare dammig? (Pinsamt)

Varför sitter jag här i stället för att städa?


Varför Varför Varför....



Av Ulrika - 31 oktober 2009 10:54

Tydligen så kunde inte jag lägga in två små bilder brevid varandra. Det så så fint ut ner jag skrev inlägget men sen hoppade visst ena kortet ner =(


Nettis....I need some help here =)

(Det är hon som hjälper mig med allt annat inom bloggandet som jag inte förstår...vilket har varit en del...haha)


Hur gör man?

Av Ulrika - 31 oktober 2009 10:29

Det känns som att jag har tappat stinget gällande bloggning. Så bli inte förvånade om jag snart tar en liten semester!

Men för tillfället så kör jag på!


Som jag sagt tidigare så blev det ju X antal kassar med hem från Ullared (det brukar lätt bli så...hihi). Till barnen hittade jag en massa kläder. Stora A fick ett par supersnygga tuffa döskalle t-shirts...men jag har inte kameran hemma just nu, så dom får jag visa senare.

Lilla A blev jätteglad över sina kläder...speciellt en klänning som hon bara måste ha på femårsgruppen! =)

  

Hur glad kan man vara?


Sen blidde det en del nya pyjamasar som skulle användas på en gång =)

  

Stora A tyckte att hans var tuff...han blev ju sheriff! Lilla A tror att Ozzy kommer att gilla hennes eftersom det är en massa tassavtryck på den =)


Sen blev det ju oxå en hel del julklappar med hem från Gekås...men av förklarliga skäl så kan jag ju inte visa upp dom här.


Dagen innan D och jag åkte så var jag ju till frisören. Klippte en hel del på längden faktiskt. Och igår färgade jag även. Så nu är jag kortklippt och mörkhårig.

    

På bilderna är det dock lite rufsigt...men det bjuder jag på =)


Annars då?

Igår kom lillebror Danjel hit och hälsade på. Så kul! Vi träffas inte så ofta då han jobbar en del. Därför så blev jag så glad när han ville komma över. Blev en hel del skratt...speciellt när jag spöa skiten ur honom på Vändtia =)

Sis kom oxå över en snabbis...nyklippt och snygg! Hon skulle hämta lite grejer för att sen åka vidare till mamsen.

På kvällen sen så åt vi gott och tittade på filmen Natt på museet 2, så himla bra. Skrattade så tårarna sprutade!

Har ni inte sett dom så har ni missat nåt!

  

Det var inte bara jag som var glad över besök =)

(Nu ligger jag risigt till...för jag fick absolut inte lägga ut en bild på Danjel...mohaha, tur att han inte har nån dator)


Nu är D och barnen på väg mot Parken Zoo, där det är höstlovsöppet. Dom skulle få se när vissa djur matades och även dragkamp hos Vita tigrarna. Lilla A jublade här hemma när hon fick veta...för hon får ju aldrig göra något kul!


En annan får snällt stanna hemma och städa =(

D skulle hämta upp Ellinor efter zoo-besöket, sen ska vi fixa oss litegrann, då vi ska på fest i kväll. Mitt ute i ingenmansland!!!

Det ska bli kul...speciellt eftersom jag inte dricker alkohol, så jag får istället se alla andra göra bort sig...mohaha!


Näe...städa var det ja =)


Önskar er alla en trevlig lördagskväll!






































































Av Ulrika - 30 oktober 2009 12:57

Läste en blogg idag...som tillhör en vän till mig, sen många år tillbaka!

Hon kan konsten att göra mig glad!

Vill ni läsa hennes inlägg så kan ni klicka här


Tack Linda! Älskar dig!

Av Ulrika - 29 oktober 2009 19:53

Har haft det toppen i Ullared! Och det blev väl X antal kassar med hem =)

Men det tar på krafterna att åka långt och shoppa som en galning...så därfår berättar jag mer i morrn i stället!



Av Ulrika - 27 oktober 2009 19:29

I natt bär det av mot Ullared....jippie!!!

Inköpslistan är full (så den funderar jag på att "glömma" hemma...blir mer utrymme för impulsköp då).

Ska gå och sova nu...så jag orkar hålla låda hela vägen ner ;)


Kram på er

Av Ulrika - 26 oktober 2009 13:32

...ska vi åka och hämta Stora A från Zoo-skolan. Ska bli spännande att höra vad han har fått gjort. Han blev i allafall glad i morse när D lämnade honom...för det första han såg var Isac, en av hans bästa kompisar.


Ska även till frisören. Håret har växt som ogräs sen jag senast klippte mig...så jag tyckte att det var dags igen.

Har blivit värsta stammisen där nu...jag som aldrig går till frisören annars =)

Klipper vanligtvis mig själv...och sen när jag väl går till nån frisör så skyller jag på att jag varit hos en usel frisör tidigare. Haha!


Vill ni veta nåt annat kul?

I morrn natt åker D och jag till Ullared....whoohooo!!!

Det lönar sig tydligen att lägga sig på golvet, slå nävarna i marken och skrika Jag vill Jag vill Jag vill!

(Måste undvika att berätta om det för barnen...annars kommer jag att få ett litet helsike här hemma....haha!)


Vi hörs senare!


Ps: Fan vilken bra humör jag är på idag! Wiiie!

Av Ulrika - 25 oktober 2009 10:17

Jag blev påmind igår om att vi går över till vintertid idag...men som vanligt så glömde jag bort det i allafall =)

Som vanligt med andra ord!

Men nu är klockorna ändrade...


Idag får jag hem min Stora A. Han var ju på disco i fredags kväll och följde sen med sin kompis Anton hem för övernattning. Och tydligen hade dom kul ihop (som de alltid har) för igår så ringde han och bad att få stanna en natt till. Dom leker så bra de där två...och Anton är en jätte gó kille.


I morrn är det dags för zoo-skola för Stora A. Det ser han fram emot! Han fick schemat häromdagen och tyckte att det lät kul!


Ovido - Quiz & Flashcards