Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrika - 31 maj 2009 19:28

Har haft en underbar Mors dag!

Blev väckt av barnen som hade händerna fulla av teckningar och presenter, dom är så duktiga och snälla.

Sen gjorde vi oss i ordning och åkte till Sagostigen.


Haha...blev lite nervös efter vi parkerat dock. Det första jag ser är en varningsskylt i skogen framför oss, där det står: Varning för ormar.

Då var jag nära att hoppa in i bilen och åka hem igen =)

Men det var ingen fara...slapp se nån! Och det var inte i den skogen vi skulle gå runt i...som tur var!


Vi hade i alla fall jättemysigt...barnen hade jättekul. Stora A agera kartläsare när vi traskade runt. Efter cirka halva vägen så kom vi till ett stort lekområde. Där fanns dressinbana, linbana, studsmattor, hoppborg, elbilar och ett litet pariserhjul. Vi lekte och fikade och bara myste!


Nu ska jag snart gå och lägga mig så jag orkar upp i morrn till utbildningen. Förhoppningsvis kan jag oxå sova bort huvudvärken...innan huvudet sprängs.

Av Ulrika - 30 maj 2009 21:28

Där försvann mitt nya positiva jag...bitterfittan is back!!!

(Nöjd nu Linda? Hihi!)


Jarmo blev tvåa!

Förlorade finalen mot

"jag-låter-som-om-jag-gråter-så-fort-jag-öppnar-truten"

Skit oxå!!!

Men man hade ju inte räknat med nåt annat när

Jag-är-en-barnslig-mes-Raffe,

Jag-ger-ordet-patetisk-ett-namn-Angela

och

Mupp-Ranjit

fick vara med och rösta!


Av Ulrika - 30 maj 2009 20:03

Vem vinner Robinson???

Av Ulrika - 30 maj 2009 16:43

Lillelillebror Emil och hans tjej Carro kom hit vid sex-tiden. Festen började ju inte förrän klockan sju...men storasyster som jag är så var jag ju tvungen att kolla upp nya flickvännen först =)

Det blev helt klart godkänt. En jätte go och trevlig tjej...henne gillade vi skarpt! Högsta betyg blev det från barnen oxå. Hon hann knappt komma in, innan Lilla A var upp i famnen på henne =)


Strax innan sju så gick D o jag ner. Det hade dukats för trerätters ute i solen. Till förrätt så blev det gulaschsoppa (supergod) och till huvudrätt fick vi potatisgratäng, och skinka, rostbiff och kalkon....plus en massa frukt...melon, kiwi, vindruvor, passionfrukt, stjärnfrukt osv. Jättegott!

Sen hann vi knappt smälta maten förrän det var dags för lekar som Kerstin + make planerat. Först blev vi indelade i fyra lag...kaniner, pingviner, hackspettar och mullsorkar (???). Jag hamnade i sistnämnda och D blev en pingvin =)

Första tävlingen gick ut på att göra flygplan av papper och sen få iväg det så långt som möjligt. Tävling två gick ut på att trä snöre genom kläderna på alla i laget för att därefter avsluta med att knyta ihop ändarna.

Därefter gick vi ut och fortsatte med tävling tre, att förflytta ärtor med hjälp av sugrör. Man skulle alltså suga tag och sen springa och lämna av ärtan i en skål. I början gick det jättebra...men mot slutet....trodde jag skulle avlida där ett tag =)

Sista tävlingen var en "hinderbana", vi skulle hålla varandra i händerna och springa på brädbitar (inte-nudda-mark) för att sen springa slalom. Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då. Speciellt kul var det att kolla på den andra lagen, när de sprang. Stackars Sven-Åke (ordförandes make) for som en vante...sist i ledet som han var =)


Sen var tävlingen slut...vi mullsorkar kom på andra plats och fick känna oss besegrade av pingvinerna (D:s lag). Vinsten bestod av äran och ett fint diplom.


Efter det så dukades det upp inomhus med kaffe och tårta...och en hel del alkoholhaltiga drycker, såklart. Det berättades roliga (dock inte rumsrena) historier och sjöngs snapsvisor...en visa blev hela åtta verser lång...sen satte ordförande ner foten och överrösta sången med ett högt SKÅL =)


Tyvärr tog kvällen slut och det var dags att gå hem. Några klarade av att cykla, andra valde att leda cykeln...vissa hängde över cykeln. Sen hade vi ju gräsklippar-Kalle oxå...som sick-sackade hem på gräsklipparen =)


En helt klart lyckad och rolig fest...ser redan fram emot nästa år. Har träningsvärk idag på grund av allt skrattande =)


Av Ulrika - 29 maj 2009 13:59

Vilket underbart väder vi har! Jag ska på fest i kväll och ha kul...ska dricka min fanta så det står härliga till =)

(Säger man så???)


Nu ska jag hänga min underbart nytvättade och härligt doftande tvätt. Sen ska det tvättas ännu mer....enbart för att det är kul!!!!


Ha en underbar helg allihopa!!!

Av Ulrika - 29 maj 2009 13:48

...vad jag är trött på huvudvärk!!! Vad gör jag för fel? Har haft ont nu varenda jäkla dag...big time oxå. Jag blir totalt däckad av värken. Jag brukar inte ha ont, men nu har jag haft det över en vecka =(

Det kan ju bero på allergin...som i sin tur gör att jag har svårt att sova. Jäkligt jobbigt är det i alla fall. I natt sov jag bra för första gången på länge om man bortser från "högerkroken" jag fick av D när jag försökte hålla om honom i natt. Rakt på snoken =) Han sov som tur var...annars hade jag nog slagit tillbax. Hehe...karlslok!!! Men för övrigt sov jag bra...ändå har jag jordens huvudvärk idag igen!

Jag som ska på bygdegårdsfest ikväll =)


Fy fan vad jag gnäller...jag som hatar folk som gnäller...det ger mig huvudvärk om nåt =)

Aha...kanske är därför. Jag har hamnat i en ond cirkel, jag gnäller - får huvudvärk - gnäller för att jag får huvudvärk - huvudet värker ännu mer för att jag gnäller - osv....

Jag måste bryta cirkeln! Från och med nästa inlägg så kommer jag vara 100% positiv! (Aj helvete, hostade till så att huvudet höll på att sprängas). Från och med nästa inlägg var det ja...jag ska inte ens svära (shit, vad har jag gett mig in på...)


Säg hejdå till bitterfittan Ullis.....

Av Ulrika - 29 maj 2009 10:35

Tänkte hjälpa Johanna med förslag på lekar vi gjorde när vi var yngre...så kallade "Nostalgi-lekar".

Jag tipsade ju om en här:

http://ulrikajohansson.bloggagratis.se/2009/05/20/1691281-nostalgi/


Är det nån som kommer på fler liknande lekar så kommentera gärna!


Det jag kommer på, som jag tyckte var kul, är "Hänga gubbe". Det är väl en kul lek...lekte den senast i morse med barnen innan Stora A skulle till skolan. Men dom var så duktiga, så jag lyckades bara "hänga" dom en gång...hehe!

En annan lek jag kommer på var ju den man skrev med pinne på marken (funkar med penna på papper oxå, för den delen). Man gjorde ett rutmönster med fyra rutor. Sen skrev kompisen i fyra killar man "gillade", sen räknade hon tyst...tills jag sa stopp. Då räknade hon på rutmönstret och suddade ut den hon hamnade på, och så fortsatte det tills det bara var en kvar. Sen hittade man på lite andra grejer...tex vart man skulle bo, gifta sig, hur många barn osv.

Minns ni den? Jag förklarar ju som jag har förstånd till ;)


Har lekarna nåt namn förresten? Minns inte!

Av Ulrika - 28 maj 2009 21:52

Så...då har man varit på infomöte dårå =)

Kommer att bli väldigt intressant detta. Vi ska läsa en helvetes massa ämnen...på tolv veckor. Hur fan ska det gå? Jag menar, efter tolv år i skolan...så kan jag inte ens lågstadiematte (har satts på prov när Stora A kommer hem med matteläxa...hihi). Och nu ska jag ha yrkesmatematik... vad det nu är??? Och företagsekonomi....och Lager o transportekonomi. Det här kan bli spännande =)

Och sen lära mig köra truck på det! Fem dagar kommer vi att ha på oss. Undrar om det står "motor-handikappad" i pannan på mig för kvinnan från arbetsförmedlingen, som var med på mötet, tittade på mig och sa: Ni är försäkrade via ams...så om ni rammar nåt med trucken så behöver inte ni stå för kostnaderna!


Nåja, jag vet ju inte ännu om jag kommer få gå utbildningen. Vi ska ha introduktionsvecka nästa vecka...sen avgörs det vilka som får gå.



Ps: Linda...bränt barn luktar illa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards