Alla inlägg under augusti 2009

Av Ulrika - 31 augusti 2009 18:15

Har varit på praktiken idag...dock var det nära att jag stannade hemma på grund av trötthet. Kunde inte somna igår kväll...bara vred och vände mig till klockan tolv /åtminstone var det då jag tittade på klockan sista gången).


Men iväg kom jag i alla fall!

D har varit iväg och hjälpt Ellinor och Richard med tapetsering.

Ellinor...D tyckte att tapeterna var jättefina, och som han förklarade (mycket bättre än dig...hihi), så låter dom toppen. Är spänd på att få se slutresultatet sen.


Sis! 

Det blidde en brun färg...brownie! Så nu är man åter igen brunett!

Haha...Stora A har precis gjort klart sin läxa som handlade om dig =)

Den handlar om att Lilla A har plockat tjugo spindlar som hon visar för dig. Och du blir så rädd, så Lilla A tappar sju av dom. Sen skulle han räkna ut hur många som blev kvar! =)

Av Ulrika - 31 augusti 2009 18:06

Nu ska jag se om jag kan länka i inlägget. Provar att länka till gulliga Nettis som hjälpte mig! Jag tror till och med att det funkade =)

Jag kan...jag kan!!!

Tusen tack Nettis för hjälpen!

Av Ulrika - 30 augusti 2009 19:03

Fick sovmorgon idag med...vaknade vid tio-tiden av att Lilla A kom och sa att kaffet var klart =)

Det kallar jag bra uppfostran...hihi!

(D hade laddat kaffebryggaren åt mig innan han åkte och jobba, så Lilla A behövde bara trycka på knappen)


Sen lekte Lilla A och jag frisör. Hon gjorde värsta omstylingen på mig, tofsar åt alla håll =)


D fick sluta tidigare idag, så när han kom hem så lagade vi mat tillsammans. Mysigt! Dock så slutade middagen i krig. Jag knögglade (heter det så...ser konstigt ut) ihop små papperstussar som jag sen sköt på barnen med hjälp av sugrör. Mohaha...fick in en del fullträffar! Sen blev det studsbollskrig, tills D blev alldeles galen på oss (läs: mig) efter X antal träffar i köttfärssåsen. Hehe...kanske blir jag vuxen nån gång, men jag har jäkligt kul under tiden =)


Efter maten så färgade han håret på mig. Har väl inte riktigt vant mig ännu, men Stora A gav mig bra betyg. Han tyckte att jag liknade Sis...och det tar jag som en stor komplimang!


Har försökt spöa D i Mario Cart på wii. Det gick inte som jag hade tänkt mig...trots att jag ett tag halvlåg över honom så att han inte skulle se teven. Jag provade att ta ifrån honom glasögonen oxå...inte heller det hjälpte. Revansch big time i morrn =)





Av Ulrika - 29 augusti 2009 14:47

DIN/DITT FÖRSTA:
piercing: Hål i öronen
sport: Fotboll

husdjur: Fågel!

semester: Ingen aning!
konsert: Vet inte!
kärlek: Hihi...kändismässigt så var det nog Macgyver (stavning???)
 

JUST NU:
äter du: Chipssmulorna som hamnat runt munnen =)

dricker du: Kaffe
ska du: Spela Mario Cart med Stora A
lyssnar du på: Lilla A som surar
väntar du på: Att D ska komma hem från jobbet

tittar du på: Dataskärmen
har på du på dig: Trekvartsbyxor, tshirt och illgröna foppa =)


DIN FRAMTID:
barn: Jag har två...det räcker =)
giftermål: Är redan gift med "the love of my life"...firar "trä-bröllop" (5år) på fredag

karriär: Ja, tack =)


VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: Kramar! I massor!
kortare eller längre: Hehe...det beror på vad som menas ;)
snygg mage eller snygga armar: Måste man välja???
busig eller lydig: Busig ;)


HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Troligtvis =)
tappat bort glasögon/linser: Nope!
brutit ett ben: Nej!
rymt hemifrån: Japp...på trehjuling =)
röntgats: Ja!
krossat någons hjärta: Kanske!
nobbat någon: Ja!
gråtit när någon dött: Såklart!


TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: Absolut...
gud: Nej!
mirakel: Ja!
aliens: Ja, har sett såna. Finns i släkten faktiskt =)
magi: Japp!
ett himmelrike: Definitivt!
tomten: Självklart!
änglar: Japp!
transformers: Näe, det tror jag inte!


BLANDAT:
är du kär i någon? Så in i bomben!
önskar du att du bodde någon annanstans? Både ja och nej!
tycker andra att du är attraktiv? Hehe...det tror jag inte!
dricker du? Japp...massor...alkoholfritt dock
använder du droger? Det skulle väl vara kaffe och cigg då =)
vilket schampo använder du? Det varierar!
vilken parfym använder du? Jessica Simpsons
vad är du rädd för? Ormar!
gillar du att tvätta? Hellre tvätta än massa annat =)

Av Ulrika - 29 augusti 2009 11:13

Så skönt det var med sovmorgon idag...klev inte upp ur sängen förrens klockan var tjugo över tio!

Grabbarna sov oxå länge...för dom kom inte i säng förren klockan elva igår kväll!!! Lilla A däremot, hon somnade väl runt sex igår. Aptrött! Inte ens myskväll lockade =)

Jag kom oxå i säng rätt sent...för jag pratade i telefon med Ellinor. Fast vi pratade bara en snabbis den här gången, i cirka två timmar och tjugo minuter...(omväxling förnöjer sägs de ju) hihi!!!

Jag förstår inte hur man kan prata så länge! Eller jag kan prata väääldigt länge, men med Ellinor tar det priset =)


Haha, Lilla A går och sjunger...ett egenhändigt medley =)

"Busschauffören säger, gå bakåt i bussen....Se på luffar´n som går där på vägen...Yeah yeah rock´n´roll...I was broken and alone..."

Vad söt hon är! En salig blandning av musik!


Har suttit och väntat på sms-svar av Ellinor...men det visade sig att jag hade skickat frågan till D i stället. Undrar om det var därför hon inte svarade =)

Sånt kan ju bli pinsamt...om man skickar galet fel ;)


Nu måste jag avsluta för Lilla A står och skäller på mig: "Mamma, min chipsskål var full igår! Nu är den nästan tom!"

Dags för mig att hitta på nån bra förklaring hur chipsgalna utomjordingar teleporterades hit....osv

Av Ulrika - 28 augusti 2009 19:29

Så skönt med helg. Trist bara att D ska jobba, lördag i alla fall. Men men!

Känner att det är behövligt med helg nu. Ska nog ställa klockan på det vanliga (04,45) för att sen när klockan ringer...bara hånle och somna om =)

Eller kanske inte förresten...förmodligen kommer jag vara pigg som en mört då, bara för det.

Nu är det bara en vecka kvar på praktiken. Konstigt det kommer att kännas, jag har ju liksom vant mig att vara där. Däremot blir det kul att veckan efter det, få träffa mina "klass-kompisar" igen. Har ju en vecka kvar i skolan efter praktiken. Sen är det slut...då är jag fullfjädrad (heter det så???) lagerarbetare.


Fan så illa det går att skriva...får radera hela tiden pga av stavfel. Har aldrig haft svårt för stavning, men nu har jag fått för mig att jag är värsta data-nörden...som kan skriva superdupersnabbt. Och det kan jag...men det blir en massa fel =)


Stora A har "kill-kväll" här hemma....med Felix. Dom storhandlade chips, godis och dricka och har nu stängt in sig på rummet. Kul har dom i alla fall, för man hör dom =)

Dom har planerat att stanna uppe hela natten. Men där sätter jag ner foten, fast förmodligen så kommer jag säkert att somna snart...och då kan de ju vara uppe hur länge de vill =)

Undrar om Felix får sova över här fler gånger då =)


En liten fundering!

Varför gör folk om samma misstag om och om igen?


En liten fundering igen!

Varför kan inte frimärksfabriken (eller vart nu frimärken kommer i från) göra alla frimärken som klistermärken? För det är ju ganska äckligt att slicka på ett frimärke innan man sätter fast det på kuvertet. Och då menar jag inte smaken...utan att en massa folk har tagit på det. När tvättade kassörskan händerna sist? Tänk er vilken lång kedja av baciller som har hamnat där. Kassörskan har tagit emot pengar av X antal personer, vilket ger X antal baciller...sen gerhon/han dig ett frimärke och det första du gör är att "stoppa det i munnen". Har ni tänkt på det?


Så gå nu och skölj munnen med en grogg...och köp frimärkskartor hädanefter (eller sluta skicka brev) =)


Trevlig fredag! =)



Av Ulrika - 27 augusti 2009 17:23

Förlåt alla mina nära och kära att jag är så himla osocial nuförtiden. Jag är urdålig på att höra av mig mm. Jag är bara så ruskigt trött när jag kommer hem på eftermiddagarna...går och lägger mig samtidigt som barnen.

Så jag har absolut inte glömt er! Förlåt!


Av Ulrika - 26 augusti 2009 19:40

Idag har jag haft en toppendag på praktiken! Skitkul!

Trivs så in i norden med arbetsuppgifterna...även om jag gärna skulle träna på truck-körningen oxå. Jobbigt läge...för jag vill å andra sidan fortsätta med det jag gör!


Tog bussen hem idag för min kära make är uppe i Sälen. Han fick en lastbilskörning dit idag =)

Pappa var så snäll att han hämtade barnen på dagis/fritids åt mig. Tack papsen!


Nu ska jag försöka få tag på min kära mor en snabbis innan jag hoppar i säng.


Kram på er allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards