Alla inlägg under januari 2010

Av Ulrika - 21 januari 2010 12:45

D och jag hade filmkväll igår. Danjel hade med sig två filmer som vi fick låna. Den första, Snuten i varuhuset...så jäkla rolig, skrattade så vi kiknade =)

Den måste ni se!


Sen tittade vi på Mallrats, en film från -95. Danjel och jag hyrde den en gång för många år sedan...och vi tyckte att den var störtskön =)

Sen dess har vi inte sett den, inte hittat den överhuvudtaget. Men nu innan jul så letade jag upp den på nätet och köpte den i julklapp till honom. Att han blev förvånad =)

Men...det är nog bara han och jag som tycker att den är bra, hahaha!




Av Ulrika - 20 januari 2010 21:04

Nu har Danjel åkt hem! Har haft en superkul dag med en hel del skratt =)

Han är helt galen! Balanserar på mina nerver...hahaha


Vi har skämt bort honom med en massa mat. Vi har ätit fläsk, potatis och löksås. Och till efterrätt blidde det äpplepaj =)


Barnen har fortfarande feber...men tempen har sjunkit till 38 grader. Stora A har legat däckad större delen av dagen.


Har försökt beställa kläder oxå...från ett postorderföretag. Men hur mycket jag än tryckte på "Beställ" så hände ingenting =(

Måste ju ha kläder till V-ås trippen med brudarna... ;)

Bajs oxå! (Hahaha...nu har jag varit mogen för idag)

Men men...det är deras förlust. Dom har gått miste om en riktig shopaholic =)

 

Funderar på att ha lite filmkväll...måste bara ringa till Sis först, annars blir hon galen (och då sparkas hon på smalbenen = Aj Aj Aj Aj)

 


!!!

Av Ulrika - 20 januari 2010 12:31

Idag är båda barnen hemma från skola/dagis. Dom fick feber av sprutan, Stora A har 38,9 och Lilla A har 38,1. Han är superseg men hon är hur piggelin som helst! Hon hoppar och dansar, pratar och skrattar...medans han däremot ligger däckad framför Tv:n. Mammas pluttar!


Sitter och väntar på lillebror Danjel. Han blev ledig idag och tänkte passa på att komma hit. Ska bli kul!


Hålller på att kolla upp mönster för min kommande tatuering. Jag vet vad jag ska göra...men vill få fram en bra bild på det.


Provade på nåt nytt igår (eller nytt och nytt...nytt för mig i allafall). Och jag måste säga det...Ben & Jerrys är klart överskattat!!! Definitivt!!!

Var ju tvungen att prova på det...speciellt som den lät så god, "Cookie dough". Jag menar...vem tycker inte om kakdeg. Men det var ju absolut inte det godaste jag ätit...långt ifrån. Men...jag kanske ger den en chans till i kväll =)

Av Ulrika - 19 januari 2010 20:16

Sådär...nu har barnen fått dos 2. Det gick jättebra! De tyckte att det kändes mer denna gång, men så fort det var klart så var det inga problem. Eller, det var inga problem förrän det var dags för Lilla A (allas våran dramaqueen) att sova. "Oj, hur skulle det gå att sova...måste nog vara vaken tills det inte gör ont", osv...  =)

Som sagt...våran lilla drama-queen!!!


Efter sprutan så "belönades" barnen med McDonalds! Eller som Lilla A kallar det, "sunke-dunkan"  =)


Passade även på att storhandla när vi ändå var inne i stan. Oj oj oj...vad mycket det blev. Har skrivit matlista för 5-6 veckor framåt. Vilken skillnad det blir att handla då...blir bra mycket billigare!



Tack Linda och Camilla för feedback på min nya "layout"!


Och Camilla...det stämmer, vi brukar hitta på en hel del bus och skoj. Vi är lite smågalna hela bunten...hahaha! Och kul har vi!


Näe...om jag skulle ta och bädda min säng...med mitt alldeles egna täcke!!! Det hände en olycka på det igår kväll (hahaha...oj, vad ni tänker nu). Jag satt i sängen och pratade med Ellinor och skulle samtidigt dricka lite vatten ur en 50cl flaska. Hur svårt kan det vara liksom!? Men mupp-Ullis tappar självklart flaskan...upp och ner =)

Det blidde vatten överallt, jag var dyngsur, täcket blev dyngsurt...jag lovar att ur den där satans 50cl flaskan...så rann det ur minst 3-4 liter =)

Då tänkte jag väldigt många fula ord....





Av Ulrika - 18 januari 2010 13:29

Vad tycker ni om min nya layout?


Lite cool var den allt =)


Jaha, annars då?

Har sovit som ett barn i min säng. Ta inte detta på fel sätt Sis...men eran bäddsoffa Måste vara gjord av typ tegel =)


Hade dock en liten sömngångare uppe i natt - Stora A!!!

Han gick upp, gick på toaletten och kom sen in till oss och började prata osammanhängande. Nånting om lego...men vad vetefan =)

Fick till slut honom i säng i alla fall!


Idag mådde han inte så bra kraken. D fick åka och hämta honom i skolan, för han mådde illa och hade ont i mage och huvud. Men efter att ha vilat en stund så är han piggare.


Ska in till staden nån dag snart...barnen ska vaccineras, dos 2.


Ser fram emot helgen...då ska jag tatuera mig!!! Fast det kommer göra ont, och gör det ont så kommer jag gråta, och kommer jag gråta så skäms jag...hahaha!!! Men...jag ser fram emot det i alla fall!



Av Ulrika - 17 januari 2010 19:18

Det blev en spontan tripp till Sis och Johan igår. Pratade med Sis i telefon och kom fram till att vi skulle komma dit. Sagt och gjort...snabbt in i duschen, packa, fixa och en timme senare var vi på väg =)

När vi kom fram så sprang jag och Stora A upp med packningen och hämtade Sis och Johan. Sen bar det av mot allas vårat favoritställe...Kolgrillen!!!

Det är så satans gott....mums!

Efter maten så åkte D, Lilla A och Johan hem...medans jag, Stora A och Sis for till Maxi. Där shoppades det för fulla muggar för Stora As och Malins del. De skulle, tillsammans med Lilla A, anordna disco för oss senare på kvällen =)

 

Här ovanför är förberedelserna i full gång =)

Det fixades en massa gott (som ni ser här under). Och det anordnades lotterier, med vinster såsom pussar, kramar och chokladbollar. Det blev även lekar som gömma nyckel, frågesport och danstävling! Jag och Sis dansade till oss en seger där...trots hård konkurrens (som till exempel Johans hiphop-moves). Hahaha!!!

      

Inte illa va???

  

Här ovan ser ni kvällens super-bästa festfixare!!! Tänker definitivt anlita dom igen =)



En av anledningarna till att vi åkte till Södertälje var att barnen hade en överraskning åt sin (alltid) frusna moster. Nånting som dom har knåpat ihop själva (med lite hjälp), efter att ha sett det på tv.......

  

....ett par tofflor!!!! Är de inte duktiga så säg!!! Det kom allt en liten tår från en snopen, men glad moster =)

 

 

Kvällen fortsatte med mys framför Robinson...såklart =)


Efter det så funderade vi på vad vi skulle hitta på...och kom enhälligt fram till...PULKARACE!!!!

Första backen vi provade på, som fanns på deras gård, gav vi upp redan efter första åket...då det slutade med att Lilla A åkte in i husväggen =)

Så vi gav oss ut på upptäcksfärd och hamnade slutligen på en dagisgård.

  

Före: Sis gör sig redo för nedfärd.


  

Efter: Efter en snurrig färd ner =)


Sen ville Lilla A åka pulka nerför backen. Nej, tyckte jag...då det fanns ett staket nedanför. Men Sis sa: " Åk du...jag tar emot dig!". Sagt och gjort, Lilla A satte sig i pulkan och fick fart...en sjujäkla fart =)

Och Sis: "Neeej...jag ångra mig!!!"

Vilket slutade så här....

    

Hahaha....rätt in i staketet! In skador blev det...förutom magvärk efter en hel del skratt =)


Tusen tack Sis och Johan för en über-kul övernattning! Vi kommer tillbaka när ni minst anar det =)

Love you  

Av Ulrika - 15 januari 2010 22:52

Nu skiter jag i den här nedrans förkylningen jag åkt på. Från och med i morgon så kommer jag ignorera den helt och hållet....tji fick du! =)

Jag ska rycka upp mig, jag ska till och med raka benen...även ge mig på mustachen och näshåret. Nu jävlar liksom!

Jag ska elda upp "barva-kläderna" som jag gått i sen jul. Jag ska kamma mig, på med fina kläder.... In your face till förkylning...mohaha =)


När jag ändå är på G så tänkte jag bjuda på lite bilder.

 

Min alldeles unika, fina myggholk som jag fick av Stora A i julklapp!


  

Mammas stora kille!


      

Julafton nummer 2


  

Mina übersköna duntofflor som jag fick av Emma!


    

Min "Einstein"  =)


  

Lilla A med kompisen Jack!


  

Lilla A i diskartagen! Jag frågade henne om hon ville diska tre små värmeljushållare. "Jaaaaa!!! Tack, du är världens bästa mamma!"

Likabra att utnyttja medans man kan alltså =)


  

Här har jag pysslat =)

Har plockat sten som jag målat...inte dåligt "pillrigt", i vasen sitter det grenar som plockats ute, och skalats för att slutligen målats. (Tyvärr syns inde dom på bilden...för uppfinningsrik kan jag vara, men fotograf blir jag nog aldrig. Hihi)



Näe...nu ska jag krypa till sängs!


Godnatt!






















































































Av Ulrika - 14 januari 2010 19:20

Har visst inte bloggat på ett tag! Vart har dagarna tagit vägen???


Har även tappat ork, sug och lust =(


Men jag lovar att det kommer ett inlägg inom kort. Har en massa bilder som ska läggas ut. Men inte idag! Kanske i morrn!



Ovido - Quiz & Flashcards