Alla inlägg den 10 december 2009

Av Ulrika - 10 december 2009 13:20

Måste lägga upp en strategi inför morgondagen =)


På morgonen, kl 7,30 (okristlig tid) är det Luciafirande på dagis. Lilla A ska vara Lucia. Så lucia-linnet är framtaget, struken och klar. Kronan är oxå redo, med batterier och hela lampor.

D missar firandet för han åkte på och jobba. Men jag ska ha kameran i högsta hugg...så han får se det åtminstone.

Så alltså måste jag komma ihåg att få med mig lucia-linne och krona. Plus att Stora  har utedag...så då får jag inte glömma matsäck. De har även "fika och film" (efter att ha fått ihop X antal guldstjärnor), så det får jag inte heller glömma. Hmm...jag får nog köra på det vanliga...en stor och tydlig kom-ihåg-lapp!!! Det behöver jag   


Sen är det bara att ta bussen hem och förbereda inför mitt födelsedagskalas. Ska ta det i morrn istället eftersom vi är borta på lördag.

Så jag ska fixa en Saffranspannkaka att bjuda på så här i juletider =)

Lussebullar har vi gjort, pepparkakor finns det både köpta och hemmagjorda, och sen har D gjort special-chokladbollar med glögg i.

Ska bara lösa problemet med sittplatser (alltid samma dilemma), och då är det ändå bara de närmaste som kommer. Mamma, pappa, lillebror, Sis, Johan, mormor och morfar (min ena bror kunde inte då han har fullt upp med julbord, han är ju kock)...plus vi fyra! Kan man placera folk på golvet tro??? Nädå, det löser sig!


Näe...om jag ska ta och skriva den där kom-ihåg-listan. Vad det var har jag redan glömt =)


En bamsekram till alla läsare.

Ovido - Quiz & Flashcards