Alla inlägg den 22 december 2009

Av Ulrika - 22 december 2009 11:23

Julen närmar sig med stormsteg!

Och som det ser ut nu så kommer alla barn få uppleva en vit julafton...jippie =)

Allt är klart, eller i allafall inhandlat till jul. Vi ska (nu ljög jag, IGEN!), D ska göra en Jansson och en "Johansson" (=en Jansson utan ansjovis till mig). Sen är vi redo!

Julgodiset är klart...knäck, brända mandlar, knäckklubbor (Lilla As önskemål efter att ha sett Rasmus på luffen), Stora As mjuka chokladkola och vit choklad/polkagris godisar! Hua...så mycket! Får ta en clementin mellan varje godis =)

Julen ska vi fira hos mamma och pappa...med hela Companiet. Många blir vi, trots att vi bara är familjen! Juldagen ska vi bara vara...och äta våran egna julmat, här hemma! Annandagen så kommer Ann-Charlotte hit och firar mini-jul!


Och i morrn...har vi våran uppesittarkväll med Sis och Johan. Vi spelar bingolotto, D och Johan gör julskinka, vi äter köttbullesmörgås och skinksmörgås...och en massa annat gott! Vi tar fram långbord till vardagsrummet, så att vi alla får plats och kan se Tv:n. Det är våran lilla tradition det!


Idag ska det städas och donas! Så nu behöver jag ladda batterierna...för piggelin är jag inte!

Och Linda, nån skilsmässosmörgås törs jag inte ge mig på =)


  

Ovido - Quiz & Flashcards