Alla inlägg under december 2009

Av Ulrika - 8 december 2009 17:30

Det verkar som att mina grejer på mobilen inte går att rädda =(

Telefonnummer kvittar...dom kan jag få tag på ändå! Men jag hade ju inspelningar från när ungarna var små...inspelningar som jag nyss fått tag på. (Hade dom på en annan telefon, men hittade dom nyligen och laddade då över dom till min)

D har försökt nu med USB-kabel...men det händer ingenting. Hans telefon fungerade att föra över i från...men inte från min.


Av Ulrika - 7 december 2009 14:59

...tills på lördag!

För då ska vi få träffa Jultomten   

(Hehe...tror faktiskt att vi vuxna ser fram emot det mest)

Vi ska ha med oss korv och grilla och sen ska det mysas på hotellet! Och dagen efter ska det frossas på hotellfrukost...mums =)


För barnen väntar en julklapp på hotellrummet från Jultomten. Det och frukosten längtar Lilla A mest till =)

Av Ulrika - 6 december 2009 21:50

...nu har jag äntligen fått se Robinson. På datorn dock, fast det funkade det med! Barnen tittade på julkalendern därpå oxå. Tack och lov för internet =)

Vi har i alla fall beställt en ny digitalbox, och i telefon sa dom att det skulle dröja ca två arbetsdagar innan den skulle komma...men i bekräftelse-mailet D fick så stod det 7-14 arbetsdagar  

Hoppas verkligen på det förstnämnda!!!

För min egen del så klarar jag mig...det är endast Robinson jag följer. Men för ungarnas skull så...


Hoppas även att min telefon kommer denna vecka!!!


Av Ulrika - 6 december 2009 12:44

Först lägger ju som sagt min telefon av...jättekul! Så det var ju bara att köpa ny...lagom skoj så här i juletider!


Och som om inte det räckte så har våran digitalbox lagt av =(

Vi hade strömavbrott i en timme igår och sen dess vill den inte starta (???)

D avslutade precis ett samtal med företaget och vi måste köpa en ny av dom... för tydligen så gick garantin ut för två månader sedan. Visste inte ens att dom hade garanti-tid på dom. Okej om man har tappat den i golvet eller spillt nåt på den. Men att den lägger av för att den var utan ström i en timme...ska det vara vårat fel liksom?

Han som D pratade med lät heller inte förvånad att den lagt av pga det...så då undrar man ju om det är ett vanligt fel!?


Jippie...så nu måste vi ut med pengar till en ny. Fort oxå...om vi vill ha tv i jul!


Vad ska hända härnäst?

Av Ulrika - 5 december 2009 12:45

Läste i tidningen att en tjej onanerar på film för att locka folk till Arvikafestivalen!!!


Då undrar jag bara...vad fan hände med vanliga inbjudningskort alternativ affischer???

Av Ulrika - 5 december 2009 11:55

Vad händer idag då?


Först ska vi skjutsa papsen till hans årliga hockey-turnering med gamla jobbarkompisar. Dom har hållt igång den här träffen i 21 år...ganska imponerande! Jag tror att sånt här lätt rinner ut i sanden...men inte här inte!


Sen ska vi fortsätta till Ellinor...där vi ska bli bjudna på mat!


Och i kväll är det Robinson!!!


Så man kanske skulle ta och fixa till sig litegrann...det är total katastrof, så jag kan behöva dom här timmarna som är kvar =)


Önskar er alla en trevlig lördag!

Av Ulrika - 4 december 2009 14:02

Igår bakades det för fulla muggar här hemma. Det blev lussekatter och vanliga saffransbullar. Jätte saftiga och goda blev dom i år!

Sen "limma" D ihop pepparkakshuset så att barnen kunde dekorera det med Smarties.

Så nu har vi ett jättefint pepparkakshus står på byrån! Idag har vi gjort en massa dekorationer med marsipan. Blev så fint så!

  

Det blev en del bullar =)


  

Pepparkakshus med allt vad det innebär! En massa snö...och som ni ser så snöar det oxå. En kälkbacke blev det åt tomtenissarna! En snögubbe och snölykta, en julegris och såklart en tomte =)

          


Fint va!?








































































Av Ulrika - 3 december 2009 15:01

Nu har jag beställt en ny telefon! Nackdelen är att det är 1,5 veckas leveranstid på den =(


Ovido - Quiz & Flashcards