Alla inlägg den 17 november 2009

Av Ulrika - 17 november 2009 21:26

DITT RIKTIGA NAMN

Ulrika Johansson 

DITT GANGSTA NAMN (första bokstaven i ditt förnamn + izzle)

Uizzle 

DITT DETEKTIV NAMN (favorit mat och djur)

Kålpudding Hund =) 

DITT STAR WARS NAMN (de tre första bokstäverna från ditt efternamn och två första från ditt förnamn)

Ulr Jo
DITT HJÄLTE NAMN (favorit färg och favorit dricka)

Svarta Spriten (haha...alltså läsken ju) 

DITT ARAB NAMN (två första bokstäverna i ditt första namn, fyra första i ditt efternamn)

UlJoha 

DITT SPÖK NAMN (svarta och ditt/dina husdjurs namn)

Svarta Dino

Av Ulrika - 17 november 2009 21:17

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

...gett efter för en sån utpressning!

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

En garderobsdörr!

3. Vad var det senaste du såg på TV?

Ullared på kanal 5

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

21,30 (var 21,17...så inte helt fel gissat)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

D som spelar

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Oj...när var det! Pinsamt att inte minnas det =)

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

På olika bloggar jag följer!

8. Vad har du på dig?

Jägarstrumpor upp till knäna, pyjamasbyxor med robotar och svart tröja (läckert va!?)

9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?

Haha...hemligt!!!

10. När skrattade du senast?

Nyss när jag pratade med Ellinor (och hennes granne???) i telefon =)

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En tavla, tre speglar, en ljushållare och en tavelhylla.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Näe...tror inte det. Eller jag vet inte =)

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Lite skojig faktiskt!

14. Vilken var den senaste film du såg?

Benjamin Button (dvs totalt bortkastade 159min)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Oj...vad skulle jag inte köpa?

16. Tycker du om att dansa?

Hehe...nope!

17. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Definitivt Stora och Lilla A...finns inga finare namn ;)

20. Skulle du kunna tänka dig att bo utomlands?

Absolut...på deltid åtminstone!

Av Ulrika - 17 november 2009 12:00

Stora A har nu fått sin första mobil. Han jublade väl en kvart tror jag...och växte cirka tre meter =)


Jag har väl egentligen gått helt emot mina principer. Barn behöver inte ha en egen mobil...

Och nu har jag gett mitt barn en mobil! Hmm...

Fast jag har kommit fram till att han faktiskt kunde ha nytta av den. Till exempel så åker han ju oftast skolbuss, men ibland händer det att D jobbar och jag har möten...så Stora A måste vara på fritids. Och varje gång är jag då nervös att han har glömt bort det och satt sig på skolbussen i alla fall. Och där vi bor så har vi inte så många grannar som han kan gå till och låna telefonen. Så för mina nervers skull så fick han en mobil. Dock en gammal, som jag hade för ett par år sen och som sedan Sis tog över. Där har jag dragit min gräns åtminstone! Han behöver absolut inte ha den senaste modellen...med alla nya häftiga (onödiga???) funktioner, utan den ska gå att ringa med...det räcker.


Och han är som sagt jättestolt över sin telefon. Han sms:ar till mormor och morfar, moster och morbröder =)


En annan kul grej var att, då telefonen var min gamla, så fanns det kvar inspelningar som jag har gjort. Inspelningar av barnen...när de var små. Lilla A kan väl ha varit runt året och Stora A runt tre-fyra. Så söta var de!


Nu ska jag prata med Sis...

Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards