Alla inlägg den 3 december 2008

Av Ulrika - 3 december 2008 22:08

Undrar vem som kom på dom? Det måste ju ha varit en ganska smart människa (på nåt konstigt vis)...

Varför smart?

Jo, för hur många kan skicka hotbrev utan att åka fast?

"Skicka detta brev vidare till X personer, annars kommer dina kompisar svika dig/din partner lämna dig/du bli av med jobbet/inte få några julklappar"....osv osv

Är inte det hot? Jo! Så X antal folk skickar det vidare till X antal folk...och till slut så har kedjestartaren indirekt hotat massor med folk. Enkelt!

Näe, men allvarligt! Jag hatar kedjebrev....alla vet om det...men ingen bryr sig. Idag har jag fått sammanlagt 7 kedjebrev...jippie =)

Kanske hatar jag kedjebrev för att jag aldrig fick den där kexchokladen som jag blev lovad i ett när jag var liten... =)

Kanske...kanske inte!

Av Ulrika - 3 december 2008 19:30

Jag vet....det är tidigt. Många tar fram julgranen några dar innan jul.

Men inte vi... =)

Jag är så barnsligt förtjust i julen...och jag ÄLSKAR julgranen. Därför tar vi fram den nu...så jag hinner njuta av den! Jag gör som du Sis...sitter och tittar på den och bara ler =)


Nu fattas bara julklapparna under den...men dom kommer oxå fram snart. Har inte hunnit slagit in dom ännu. D och jag brukar ta en kväll med glögg, julmusik och paketinslagning...men så gick ju han och bröt fingret =)

Men snart så...


Annars då?

Har ringt typ 712 samtal idag för att få tag på sjukintyg för min dotter. Hur svårt kan det va? Väldigt svårt tydligen!!!

- Hej, jag behöver sjukintyg för min dotter.

- Jaha, är hon sjuk?

- Näe...jag ringer för skojs skull (.....)


Blev hänvisad både hit och dit, kopplad fram och tillbax. Men till slut så fick jag prata med Lilla A:s läkare. Sjukintyget kommer på posten. Tack!!


Sen var det dags att jaga Försäkringskassan. Skulle fylla i VAB-pappret, men visste inte hur, med tanke på att jag har aktivitetsstöd (fanns liksom inga passande rutor för det).

Kommer i alla fall fram till rätt person på en gång.

- Jaha, du har aktivitetsstöd ser jag...säger hon

- Ja, hur ska man fylla i då?

- Du har fel papper...man anmäler inte VAB på samma sätt då.

- Äh, nähe.

Hur (satan i gatan) ska man göra då då?



Suck! En sån dag!!!


Dagens roliga (fräcka) historia!


Vet ni vad som är värre än att bli våldtagen av Jack the Ripper?


Att bli fingerpullad av Kapten Krok!!!


Mohaha....

Vilken jäkla humor man har....=)

Men snart fyller jag 28...kanske blir vuxen då? (hihi)

Vad drar man för historier då? Alla barnen-skämt???


Näe, nu ska jag ta och sätta min ogipsade make i arbete =)

Ovido - Quiz & Flashcards