Alla inlägg den 9 december 2008

Av Ulrika - 9 december 2008 20:21

Ännu en dag på praktiken...


Jag trivs faktiskt jättebra...det är skitkul! Och chefen är ascool...han säger precis vad han tycker ( och han har åsikter om precis allt).


I natt har jag fått sova...inga spöken på vift =)


Var hos mamsen och papsen på eftermiddagen.

Mamsen och jag försökte som vanligt klura ut Owes (Fucking skit helvetes) nia =)

Jag höll på att bli tokig (inte ett ord pappa!)

Mamma och jag brukar tävla om vem som får ut "nian" (jag vinner jämt, hihi). Men idag var det sjukt svårt...jag klurade säkert på det i två-tre timmar. Sen ringer mamma och har klarat det (helvete!!!). Fast hon brukar vara bra på att hitta på egna ord =)

Till hennes fördel så hittar hon på trovärdiga förklaringar till orden oxå =)


Men mamma...det gills inte i alla fall!!!


Ordspråk är hon väldigt bra på annars...NOT!!!


Jag är uppväxt med "Bränt barn luktar illa", till exempel =)

På senare år har jag faktiskt lärt mig att det heter "Bränt barn skyr elden" (tror jag...jo, så var det...hihi)


Du är så söt mamma!


***********************


Dagens ordspråk!


"Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt."
  Kinesiskt ordspråk

************************


"Hundra män kan åstadkomma ett läger - men för att skapa ett hem krävs en kvinna."
  Kinesiskt ordspråk

*************************


"Sex är det roligaste jag varit med om utan att skratta."
  Woody Allen



Ovido - Quiz & Flashcards