Alla inlägg den 6 december 2008

Av Ulrika - 6 december 2008 19:20

Idag har vi haft julstök på hög nivå =)


D och barnen har gjort pepparkakehus, och jag bakade saffransbullar!

Sen gjorde D julskinka...satan i gatan vad gott!


Nu ska vi sätta hos och titta på Mysteriet på Grevelholm. Julkalendern från 1996, ni vet! Jag missade den då...kan bero på att jag var 15år och för cool för att sitta innan varje kväll för att titta på Bolibompa =)


Men nu ska jag i alla fall få se den =)



By the way...Vet ni varför männen har det så jobbigt kring jul?


Jo, för att staken är i fönstret, kulorna i granen och pungen är tom =)


Kram på er!

Av Ulrika - 6 december 2008 00:55

Har tittat på Idol....fel person åkte ut =(

Men men....

Kevin är ju kvar i alla fall...fast det var ju i och för sig självklart. Den killen är ju redan färdig artist. Lite coolt faktiskt att han bott i Sverige i knappt ett år...och halva den tiden har han spenderat med Idol.

Vilket kap hans flickvän gjorde!

Åkte ner till Malta och kommer hem med en kille som souvenir =)

Andra kommer hem med "fake"-märkeskläder, eller stenar eller nån ful prydnadssak. Men hon kommer hem med en skön-sjungande kille =)


Kanske man ska prova...eller skulle ha provat (innan jag gifte mig) Hihi!!!


Å andra sidan så åkte jag oxå söderut och fick med en kille som souvenir. Fast jag behövde inte åka så långt...det räckte med 25 mil till Västervik! Men....han kan ju i och för sig inte sjunga.....överhuvudtaget =)


Så är ni ute efter det så får ni åka längre söderut...hihi

**********************************************


Nu har vi slagit in julklappar! Julskivan var på...glöggen var framme och julgranen lyste så mysigt!

Åh, vad jag älskar julen!

**********************************



Lite ledsen är jag dock mitt i allt!

D har fått nya tider på jobbet. Från och med måndag så kommer han börja kl 02,30 på natten till nån gång vid lunch. Det är skönt att få ha honom hemma på eftermiddagarna igen...speciellt för barnens skull.

MEN....min födelsedag på fredag....då är han ju inte hemma på morgonen och kan fira mig med sång (nåja), paket och frukost på sängen. Och det kommer bli min första födelsedag någonsin som det händer! =(

Är jag barnslig...förmodligen...men det är trist i alla fall!


Näe, nu ska jag försöka sova lite! Se om jag får sova en hel natt nu...det har jag inte gjort på 1,5 vecka...eftersom Lilla A har varit sjuk.


Natti Natti!!!

Ovido - Quiz & Flashcards