Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Vi bakar kakor så att det knakar...

Av Ulrika - 27 november 2009 20:34

Jag har tjuvstartat...

Jag pyntade idag istället...kunde inte hålla mig. Så nu lyser stakarna så fint i alla fönster. Och julgranen är oxå klädd...för det kan jag absolut inte vänta med tills dagarna innan jul...när ska man då hinna njuta av den???


Emil kom hit efter skolan och bakade pepparkakor med oss.

      

Lilla A smakade oxå...men hon var lite diskretare, så det fick jag inte med på bild! =)


Som tur var så räckte degen till några kakor i alla fall. Dock inte så "juliga"...så går det när man köper formar på rea =)

Så det blidde bilar, båtar, tåg, kossor, fötter, glassar och dinosaurier. En tomte hade jag faktiskt, så nån sån blev det oxå!

  

Så fina så =)






























 
 
Nettis

Nettis

27 november 2009 21:36

Haha, du är inte ensam om att ha startat julen tidigt ;) ! Kolla runt på dom andra bloggarna, ska du få se, hihi! Själv tänker jag fixa allt i helgen :) ! Och JAG kommer oxå sätta upp min gran! Man ska ju njuta av julen :) !!!
Kram på dig!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

28 november 2009 16:17

Bara vi här som inte sätter upp julgranen ännu =) men stakar i fönstren ska upp. Inte tomtar och granen dock, men ris och belysning på balkongen ska vi fixa till. Tar det nog imorgon ändå. Får se.

http://millerillan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 12 februari 2010 20:24

...och åter funderar! Känns som att bloggandet har legat nere en hel del dom senaste veckorna. Just nu sitter jag och undrar om jag ska uppdatera eller lägga ner...och det lutar åt det senare. Det kanske kommer ett inlägg till o från...vi får se!...

Av Ulrika - 7 februari 2010 09:11

Lilla A och jag pratade om min praktik, hon undrade lite vad jag gjorde och så.   Lilla A: - Mamma...vad får du göra på "jobbet"?   Jag: - Städa! (Då jag har praktik på ett städbolag)   Lilla A: - Näe....gud vad taskigt!!!   Hih...

Av Ulrika - 6 februari 2010 11:42

Ska se om jag kommer ihåg hur man bloggar =)   Har haft min första praktikvecka nu, var dock hemma igår pga sjukdom. Det är kul men stressigt...man vet att man lever om man säger så =)   Är inte så social på fritiden dock...spenderar den ti...

Av Ulrika - 2 februari 2010 19:31

Jag är nog tröttast i stan för tillfället =)   Orkar inte ens skriva... Jag uppdaterar i helgen i stället, för nu tänker jag gå och lägga mig.   Natti natti ...

Av Ulrika - 31 januari 2010 12:27

Har haft en myspys-helg med barnen. D har varit nere i Småland och fiskat/jagat.   I går var vi ute en stund och lekte i våra über-stora snödrivor. Barnen gjorde en bana nerför den...där de sen åkte stjärtlapp. Rakt ut i hästhagen åkte de (såklar...

Ovido - Quiz & Flashcards