Alla inlägg under november 2009

Av Ulrika - 10 november 2009 19:37

...blidde det idag!

Jag tog bussen in till stan kl 8,45...för jag skulle på möte med min jobbcoach vid 10.

Jättebra gick det och en superbra coach! Så därifrån gick jag nöjd.

Mötte sen upp Linda.

Vi snokade runt i affärer på jakt efter kläder till hennes lilla Vilda. Och jag hittade visst en del jag oxå =)

Köpte hängslen till Lilla A, så hon slipper tappa sin termobyxor (dom är annars superbra...dock usla utan hängslen).

Sen gick vi till Panduro, som äntligen har hittat till våran lilla stad. Lilla A är inne i en pyssel/skapa period och skickade därför med mig pengar till lite kul pyssel. MEN...Panduro var ju livsfarligt!!! Hittade ju hur mycket som helst där! Gick långt över Lilla As budget kan jag ju erkänna =)

Linda svor åt mig att jag lurade in henne där...för hennes önskelista blev bara längre och längre ju fler hyllor vi tittade på. Sorry Linda!


Såklart så blir man ju hungrig när man shoppar...så vi gick till Flaneur och åt (och pratade). Vi blev sittandes där i nästan två timmar. Så när vi kom ut så fick Linda kasta sig på cykeln för att hinna till dagis i tid =)


Klockan 15 var det dags för möte nummer två.

Sen fick jag äntligen bege mig hemåt...eller rättare sagt till mamma. För hon var så snäll och hämtade barnen idag, eftersom jag hade möten och D jobbar.


Äntligen hemma så kastade vi i oss lite mat.

Lilla A blev helt extas över allt kul pyssel jag köpt (allt från piprensare, flirtkulor, koner, filttyger mm). Så i morrn vet jag vad hon ska göra =)


Får se när min älskade D kommer hem. Han kör ju lastbil...och idag blev det en tur till Sälen (av alla ställen). Men det blev lite strul när han kom dit. För det första så var det minusgrader och cirka 20cm snö. För det andra så låg stället han skulle lossa på lite avigt...sista biten var en liten smal och krokig väg, inte nog med det så var det ju självklart blank-is.

Så när han var 1,5 km från stället så kunde han inte köra längre...utan de andra fick lossa på plats. Vilket betyder att de ska köra truck fram och tillbaka med en pall i taget. Jippie...tänkte D då!


Näe, nu ska jag gå och sova bort min huvudvärk hade jag tänkt! Kram

Av Ulrika - 8 november 2009 21:01

Barnen gick in med paket till D i morse! Sen fick han en god frukost serverad.

 

Annars har det varit rätt så lugnt idag...nice!

Alla var väl lite sega efter gårdagen...då vi hade familjemys och filmrace =)

 

Till middag idag blev det hemmagjord pizza...som vi fixade tillsammans hela familjen. Gott var det, och alla blev mätta! MEN...inget slår pappas pizza!

 

Ringde även och gratulerade pappa på Fars-dag...men present får han på tisdag =)

 

Näe, nu ska jag fortsätta diskutera radhus med Linda på msn.

 

Kram

Av Ulrika - 7 november 2009 15:27

  

Så här fint satt mina killar igår kväll =)

 

  

Ingen enkel läsning här inte....Harry Potter =)

 

  

Lilla A satt så fint vid sitt nya bord och ritade teckningar till sina kompisar!

 

  

Gissa vilken del på mazarinen som är godast?

 

  

Haha...dom har ätit klubbor doppade i blått pulver =)

Av Ulrika - 7 november 2009 15:05

Jag fick en Award av min söta mamma...puss! Jag ska berätta tio saker om mig själv och sen skicka den vidare till tre personer!


 

  • Jag är lika förälskad i min man idag som när vi träffades!
  • Jag älskar mina barn och min familj!
  • Min mamma är min bästis!
  • Jag tror på tomten!
  • Min vän Linda är och kommer alltid vara betydelsefull för mig!
  • Jag sjunger gärna...men illa =)
  • Jag överlever inte dagen utan kaffe och cigg till "frukost"
  • Morgontrött!
  • Är beroende av Farmville =)
  • Vill ha ett jobb...NU!!!

 

Nu skickar jag  denna Award vidare till:

 

Linda

 

Camilla

 

Ellie

Av Ulrika - 6 november 2009 19:57

Idag har det varit full fart! På förmiddagen rensade vi i frysen...för att kasta en massa som blivit liggandes och för att få se vad vi har. Det blir lätt så att man handlar och handlar och sen glöms det bort, allra längst in i frysen. Så vi tänkte att nu jäklar =)

Efter det skrev vi matlista för resten av månaden och åkte sen och storhandlade. Det blir definitivt billigare att göra så...helt klart! Denna månads mat kostade oss under 2000kr...och då är vi två vuxna och två barn, och matlistan blandades med vanlig enkel husmanskost och även lite finare.

På hemvägen hämtade vi upp Lilla A som har varit hos sin bästis hela eftermiddagen och lekt. Där möttes vi av tre smygandes barn med ficklampa (plus en smygandes mamma)...för de var på spökjakt =)


Nu sitter vi mätta och belåtna i vardagsrummet. Jag med min dator, D med en bok och barnen lekandes på golvet. Det är familjemys på hög nivå!


Önskar er alla en trevlig helg!

Av Ulrika - 5 november 2009 22:33

Idag har jag spenderat mestadels tid hos mamsen. Hade hur kul som helst...vi snackade skit, vi spelade spel och lekte kurragömma med Ozzy. Han är så söt när han leker det...för han springer verkligen och letar...under bord, bakom sängar, garderober...ja allt! Underbar hund!

När det var dags för mig att åka hem så följde mamma och Ozzy med mig till bussen. Vi såg nog ut som kusinerna från landet där vi gick...iklädda reflexvästar, stövlar och mössa respektive keps =)

Men det bjuder vi på! Älskar att bo som vi gör!!!


Väl hemma möttes jag av en arg och tvär dotter som inte kunde förstår hur jag bara kunde åka iväg sådär. Men lilla gumman...har du saknat mig så mycket? frågade jag samtidigt som jag kramade om henne. "Näe...men jag ville oxå till mormor!"

Jaha du...tack för den! Skitunge ;)


Har pratat i telefon med Ellinor en snabbis (faktiskt) på kvällen. Hon ska åka utomlands i morgon bitti med familjen...men mig lämnar hon kvar i kalla och snö-regniga Sverige. Vilken vän va!? =)

Vet inte hur jag ska klara mig utan henne i en vecka, för vi har ju liksom en hobby ihop....telefon!!!! Vi pratar väl en sisådär varannan kväll...i cirka 3 (???) timmar. Jopp...det är sant!!! Men men...D blir väl glad nu i alla fall =)


Näe...om man skulle ta och sova kanske! Natti natti!

Av Ulrika - 5 november 2009 11:54

I morse hade jag och Lilla A en liten diskussion innan dagis. Stora A ska ha med sig en kompis hem efter skolan...vilket gjorde att hon oxå ville ha det. Och då sa jag att det inte gick idag...och även att det blir skillnad när hon blir lika stor som Stora A.


Lilla A:

- Mäh...när jag blir sju år då är ju Stora A...typ åtta.

Jag:

- När du är sju är han tio!

Lilla A:

- Åh...men det är ju ännu värre. Jag kommer ju aldrig bli lika gammal som honom. Hur ska jag kunna växa ifatt?

Av Ulrika - 5 november 2009 11:41

Har ofta skrivit om diverse roliga kommentarer från bland annat min dotter...och nu har hon varit i farten igen =)


För ett par dagar sedan...

Vi satt i bilen hem från stan och diskussionerna gick vilda i baksätet, mellan henne och Stora A. Dom pratade om att gifta sig =)

Lilla A:

- Jag ska gifta mig med dig Stora A!

Stora A:

- Nej, det ska du inte alls det!

Lilla A:

- Jo...så är det!

Där blandade jag mig i diskussionen =)

Jag:

- Lilla A...man får inte gifta sig med sin bror!

Lilla A:

- Men jag ska det!

Jag:

- Nej, det går inte!

Lilla A:

- Mäh...jag kan väl få försöka åtminstone!


Stora A avslutade sen med: Ska jag gifta mig...så ska det vara med nån som är rik!!!

(Hihi...smart pojke)


Ovido - Quiz & Flashcards