Alla inlägg under november 2009

Av Ulrika - 4 november 2009 18:37

Badat:

I Mälarbaden (X)
I Lilla borsöknabadet (X)
I Stora borsöknabadet (X)
På Vattenpalatset (X)
På Parkenbadet (X)
I Syndbyholm (X)
I Vilstabadet (X)

 

Totalt: 7


Handlat:

På Cityhuset (X)
På Gallerian (X)
På Smedjan (X)
På Tuna Park (X)
På 21:an (X)
På Ica Maxi (X)
På Konsum i Skogstorp (X)


Totalt: 7


Ätit:

Kebabhuset (X)
Kebabtorget ()
Phoenix ()
Rinmans skolmatsal (X)
Rekarnes skolmatsal (X)
S:t Eskils skolmatsal ()
Max hamburgerrestaurang (X)
Café Tingsgården ()
Akropolis (X)
Corner i Gallerian (X)

 

Totalt: 6


Varit på följande ställen/områden:

Stadsteatern (X)
Lotus Lounge (X)
Munktellarenan (X)
Raw Bar ()
Djurgårdsberget ()
Kloster kyrka (X)
Stadsbiblioteket (X)
Strömsholmen (X)
Hällby (X)
Isstadion (X)
Djurgårdsparken (X)
En rondell (X)
Smörtorget (X)
Å vilken fest (X)
Nybron (X)
I tornet på S:t Eskil ()

 

Totalt: 13


Gjort:
Fikat på Kaffe Kaka ()
Sett en nazist/skinhead irl (X)
Sett en Guif-match (X)
Grillat i en utav Eskilstunas parker ()
Köpt själv / Hört/sett någon annan köpa smuggelsprit/öl i området Årby/Fröslunda ()
Sett eller träffat Smugglarkungen()
Matat ankor vid ån (X)
Sätt eller träffat tights-mannen (X)  =)
på bio på Centrum (X)
Varit inne på Harrys (X)
Suttit på trappan på torget och ätit glass (X)
Varit full/druckit alkohol i Rothoffsparken (X)
Varit på Parken Zoo (X)
Öppnat dörren och blivit mött av ett Jehovas vittne som vill lära dig om sin tro (X)
Åkt Masken på Parken Zoo-tivolit (X)
Varit full/druckit alkohol i stadsparken (X)
Velat flytta långt, långt härifrån (X)
Besökt ungdomsfestivalen ()

 

Totalt: 13


Vet:
Vilket känt rockband som kommer ifrån denna stad (X)
Vilken färg det ryktas vara på tigrarna på Parken Zoo (X)
Vem staden Eskilstuna fått sitt namn från (X)
Minst 3 kyrkogårdar i Eskilstuna och kan räkna upp dem (X)
När staden grundades (X)
Vart Järntorget ligger (X)

 

Totalt: 6


TOTALT:  52 poäng


0 - 10: Du är INGEN äkta Eskilstunabo och vet inte ett skit om den här staden.
11 - 20: Du e verkligen inte en äkta Etunabo, du leker bara.
21 - 40: Du vet lite grann om din hemstad men en äkta Eskilstunare e du verkligen inte.
41 - 59: Du kan och har gjort en hel del i E-town
60 - 63: Du är en sann & äkta Eskilstunabo


Jag utmanar alla mina bloggkompisar från E-tuna =)

Av Ulrika - 3 november 2009 19:27

...tittade ni på premiären av Ullared?

Det gjorde jag! Det negativa är dock att jag vill dit igen =)

Det bästa var nog de två damerna som var med en hel del i programmet. Vilka pantertanter! Jag hoppas att jag blir likadan när jag blir gammal. Haha!


Har varit in till stan idag och shoppat vinterskor till barnen...det kan behövas nu. Satans kallt är det! Men vilken tid det tog...för min Lilla A är en ganska så bestämd ung dam. Det spelade ingen roll att D och jag hittade perfekta skor, för passade dom inte henne i smaken så var det bara att ställa tillbaka dom. Det är ingen idé att predika hur bra dom var...för hon är envis som synden =)

Men till slut så bestämde hon sig...till Stora As stora glädje (han tyckte att det var såååå kul att spendera en timme i skoaffären).


Funderar på om jag ska se till att barnen kommer i säng nu...så att jag kan lägga mig framför tv:n med mina pistagenötter ;)


Av Ulrika - 2 november 2009 17:34

Har idag varit på möte inne i stan. Passade då på att uträtta lite ärenden. Sen var jag så frusen att jag bara ville hem. Fy vad kallt det var...och blåste smådjävlar gjorde det oxå =(


Haha...kan inte koncentrera mig på vad jag gör, för Lilla A håller på och dansar fram och tillbaka framför mig. I handen har hon ett paraply som "käpp" och dansar likt Charlie Chaplin =)


I kväll klockan åtta kommer jag att sitta bänkad framför Tv:n...för då har "Ullared" premiär på kanal 5. Me like!!!


Näe...jag tror att min dotter vill ha min uppmärksamhet här. Så det är lika bra att hon får det =)

Av Ulrika - 1 november 2009 14:24

Ellinor kom hit innan festen.

Vi fixade oss i ordning och hon agerade smakråd åt mig när kläder skulle väljas.


D skjutsade bort oss till Dodda sen, där festen skulle hållas.


Att jag kan prata idag är för mig en gåta...för det sjöngs (en del skulle nog kalla det skrik) en hel del =) 

Vi blev lite nostalgiska när vi lyssnade på "våran" musik. Sånt som poppades stenhårt för våran del för en sådär tio år sedan.

Kul hade vi...även om det fanns vissa som borde ha stannat hemma istället ;)

Vilka diskussioner.....

  

Ellinor är glad i hågen...och jag måste ha sett ett spöke eller nåt precis när bilden togs. Men det bjuder jag på =)


  

Kvällens värd!

Galet kul kille! Har inte träffat honom på tio år...så det var trevligt.

Hur go som helst! Han dansa och sjöng även han, för fulla muggar!


Så alltså....

  • Mycket sång....riktigt högt oxå! (Tur att jag inte kände så många där...hihi)
  • Trevlig värd...som lyckades med konststycket att halka ner från soffan (???)
  • Vissa borde ha stannat hemma och kanske möblerat om eller nåt. (Hehe)
  • Livsfarlig planka på golvet...som Ellinor prompt skulle kliva på =)
  • Nostalgitripp i musikens tecken!
  • En hel del bondläppar =)






















Av Ulrika - 1 november 2009 14:16

D och barnen var iväg på höstlovsöppet på Parken Zoo...till Lilla As stora lycka.

  

Här ovan besöker dom de stora varanerna. Lilla A tyckte att dom var lite väl läskiga...därav hennes sammanbitna blick =)


De hade fått sett när olika djur matades...och även dragkamp hos vita tigrarna. Sen blev det en hel del lek i Fantomenland oxå.

  

Är han inte cool, min pojke!?


Lilla A ville oxå...

     

...men det gick inte riktigt lika bra. Hihi!!!


  

Min klätterapa!


Dom hade en toppendag. De fick se en massa djur, leka en del och fikade ute i solen!





































Ovido - Quiz & Flashcards