Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Ulrika - 2 februari 2009 20:57

Jag tittade precis på TV...på familjen annorlunda!

Gud vad det är skönt att ha två barn =)

Ena familjen hade 10 barn mellan 10månader och 14år...

Satan i gatan vad jobbigt =)

Tur som fan att jag "tål" preventivmedel...hihi



Måste bara berätta en kul sak som Stora A sa =)

Han har varit på biblioteket med skolan...och där lånade han Guinness Rekordbok (tror det stavas så). Men i alla fall så satt han och läste högt för sin lillasyster. Han är jätteduktig men ibland kan det ju bli lite tokigt =)

Helt plötsligt så börjar han skratta...så han kiknar.

Jag:

- Vad är det som är så kul?

Han:

- Vad elakt (asgarv), dom har med "Världens fulaste barbiedocka" i boken!

Jag:

- Får jag se! (blir ju lite nyfiken på hur "Världens fulaste barbiedocka" kan se ut)

Han:

- Kom då! (skrattar fortfarande åt att det finns ett sånt rekord)


Jag tittar i boken...och då kan inte jag heller hålla mig för skratt =)


Jag:

- Det står ju "Värdefullaste barbiedockan" (hihi)

Han:

- Jaha...(skratt)...jag tyckte väl att det var ett konstigt rekord!


Hihi..."värdefullaste" och "världens fulaste" är ju ganska lika i stavningen... =)



En annan kul sak...

Barnen satt och tittade i Guinness Rekordbok vid ett annat tillfälle oxå.

Så hör jag att båda börjar skratta...sen kommer de med boken till mig.


Lilla A:

- Titta mamma på bebisen...vilken snopp han har!

Stora A:

- Han måste ju vara med i boken för att han typ har världens längsta snopp!

(Bilden visar en tecknad bild på en bebis med navelsträng...hihi)


Barn är härliga!!!

Ovido - Quiz & Flashcards