Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Ulrika - 22 februari 2009 18:22

Hade så jäkla kul igår =)

Linda kom och hämtade upp mig runt fyra-tiden.

En cigg och en stövelprovning senare så bar det iväg. Tänkte att vi skulle vara ute i god tid förr Ikea den här gången...i o för sig så är vi ju inga rookies längre, men ändå =)

Jag fattar inte vad vi gör för fel...alltid halvvägs genom Ikea så hörs det i högtalaren: "Trettio minuter kvar till stängning". *wtf*

Hann i alla fall köpa det jag skulle...en duk =)

Men det blev lite annat smått o gott oxå...bla födelsedagspresenter till Lilla A (som snart blir 5år...stora tjejen).

Väl ute på parkeringen så lastar vi in allt i bilen. Funderar på att stanna kvar där en stund för att se om tjejen framför oss får gå hem =) Jäklar vad där hade handlats!!!


Sen, eftersom vi är värsta Stockholmsproffsen, så hittar vi ut från parkeringen på första försöket!!!

Åker till Heron City...(är så exalterad då det är mitt första besök där).

Wow...vart ska vi börja???

Kikar omkring lite innan vi beger oss till "Spinners"...där de har bowling och en massa spel...och en berg-o-dalbana simulator.

Det första vi gör är att tränga ihop oss i en foto-automat. Jädrar vad kul vi hade...skrattade så vi storkna! (Undrar vad folk tänkte om oss?)

Därefter tvingade jag in Linda i simulatorn =)

Shit vad kul det var...skrattade nog i ren panik!!!


Dags för utmaningen...(jag o min stora käft).

Tar på snygga-bowling-skorna och äntrar banan, snyggt, självsäkert och med segerkänsla. Tar ett stadigt grepp om klotet (struntar dock i steg-trippningen..hihi), tar sats och....slår  klotet rakt ner i golvet. Halva jävla tum-nageln går av...blod överallt. Tycker jättesynd om mig själv medan Linda känner sig närmare segern =)

Tapper som jag är så vägrar jag ge upp (hehe)...men går till informationen och ber generat om plåster...får två på en gång =)

Fortsätter som sagt spelet...omplåstrad dubbelt upp. Får iväg klotet...vart fan tog plåstret vägen? Vänder mig till Linda: "shit, mitt plåster följde med klotet"

Ser hur klotet kommer tillbax i "klot-maskinen", snabbar mig dit, men...försent...tjejen på banan brevid tar mitt klot. Shit!!! Vänder mig till Linda för stöd...jo tack du, hon har vänt ryggen mot mig och kvider av skratt =)

Förlorar i alla fall matchen...och får gott stå för maten. Äter supper smarrig mat från Grekiska Kolgrillen. Så satans gott!

Därefter lurar jag in Linda i simulatorn igen. Rekommenderas kanske inte direkt efter maten =)

Avslutar våran kväll på Heron i en annan fotoautomat, där vi fick bilderna på guldbrickor. Kommer alltid minnas våran roliga kväll när jag tittar på smycket!

Ovido - Quiz & Flashcards