Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Ulrika - 18 februari 2009 18:10

Varför är det alltid så mycket månad kvar när pengarna är slut???

Av Ulrika - 18 februari 2009 13:13

Jag pratade nyss med min handläggare på Ams...

Vi kom fram till att jag inte ska gå utbildningen nu...då det inte fungerar för mig.

Jag berättade om mina pendlingstider, ca 5,5timme per dag...då börjar hon asgarva och frågar: "Vart fan har du bosatt dig egentligen?"

Det undrar jag med ibland =)

Men jag trivs ju så bra på landet att en flytt in till stan inte är nåt alternativ för mig/oss. No way!!!

Jag vet ju att det kommer krävas lite pendling för min del...men 5,5 timme...näe där har min gräns gått för länge sedan ;)

Har hört att körkort är en smart grej...men det spelar ingen roll hur många "fling-paket" jag köper...jag får ju aldrig nåt ;)

Visst vill jag ha körkort...men jag drömmer ju mardrömmar om det. Jag bara gasar på...kan inte bromsa...PANIK!!!

Så alla ni som tjatar att jag ska skaffa körkort...vill ni verkligen ha mig ute på vägarna???

Sen är det komiskt...många tjatar: "Skaffa körkort" bla bla...men ingen har erbjudit sig att betala! Betalar ni...då kan jag försöka...I promise!

Undrar om det finns nån "köra-bil-kurs" i typ Sahara??? Vad finns det att krocka med där??? En kamel???

Jag får nog fortsätta att leta körkort i "fling-paketen" ett tag till =)

Eller...tipsa gärna om sidor på internet där man kan beställa ett körkort och få det hemskickat på posten! Sen får jag söka jobb beroende på hur vägen dit ser ut. Är det raksträcka hela vägen då gör det ju inte så mycket om jag gasar på utan att bromsa. Det är ju värre om det är en massa svängar...då blir det lite tuffare för mig! Fast...om det nu är raksträcka hela vägen...hur ska jag kunna stanna när jag väl är framme??? Hmm...måste nog fundera ut en lösning på det!

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards