Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Ulrika - 10 mars 2009 22:06

...när mina små barn är sjuka!

Hatar att se dom må dåligt...önskar att det var jag istället!

Trodde att Stora A var piggare...eller det var han. Har inte kräkts på hela dan...men på kvällen var det dags igen. Big time!

Men han är så duktig...gnäller inte nånting! (Det har han knappast fått från mig...satan i gatan, vad jag tycker synd om mig själv när jag är sjuk. Usch ja!)

Han sover så sött nu...hoppas att han får göra det hela natten. Larvig som jag är (en mammas rätt) så får han sova inne hos mig, så jag kan hålla koll på honom. Ingen ska behöva ligga sjuk ensam!

Hoppas att Lilla A klarar sig...men hon kan inte hålla sig borta från storebror när han är sjuk. Hon ska serva honom med allt han behöver =)


Ska sova nu!

Natti Natti!!!

Av Ulrika - 10 mars 2009 11:28

Vaknade som vanligt runt sex, när klockan ringde (till Lilla A:s version av Hoola Bandoola).

Skickade iväg barnen till dagis respektive morgonfritids, kl sju.

Halv åtta får jag samtal från fritids...Stora A är dålig och har kräkits. Mammas plutt!!!

Som tur var så var min pappa hemma, så han åkte och hämtade Stora A. Som i sin tur tackade genom att kräkas på morfar ;)


Nu ligger han nerbäddad och har sovit en stund...verkar lite piggare oxå!

Förhoppningsvis så råkade han ut för en endags-bacill (???)...annars så ligger väl snart resten av familjen däckade!



Ovido - Quiz & Flashcards