Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Ulrika - 26 mars 2009 20:27

Lilla A var hos doktorn idag...det blidde en 5-dagars penicillinkur! Stackars barn...om medicinen smakar likadant som den luktar. Fy fabian! Vit och tjockflytande...blä!!!


Har haft lillebror på besök oxå. Han var här och firade Lilla A i efterskott. Hon blev jätteglad, fick godis och filmen "Rasmus på luffen".


Sen har vi Rafaela här. Ska vara barnvakt åt henne i morrn...men det var smidigare att hon kom idag. Och Lilla A blev jätteglad för det!


Richard och Ellinor...vi tänker på er!

Av Ulrika - 26 mars 2009 10:20

Lilla A har öroninflammation...igen!

I december 2007 fick hon sin allra första inflammation...sen dess har de avlöst varann känns det som. "Öronbarn" hade jag ju hört talas om, men hade fått för mig att det är nåt dom "föds" till, inte som Lilla A och bli det strax innan fyra års ålder. Men jag hade fel!

Som tur är så har hon inte lidit av det, utan sagt en gång att hon har ont i örat, sen har det varit bra. Inte ett gnäll, trots att det redan värkt hål. Då har vi litat på henne och åkt till doktorn...dubbelsidig öroninflammation...varje gång!

Men i natt....

Hon har gråtit, skrikit, skakat, fått panik...har haft så väldans ont! Jag har aldrig hört/sett henne så förut! Till slut somnade hon på min arm. Sov länge idag...både hon och jag var helt slut. Det första hon säger när hon vaknar är att örat inte gör ont längre, men att det känns blött!

Konstigt...det har värkt hål...big time! En massa slem!

Så nu väntar jag på att doktorn ska ringa!

Och jag hoppas att den här värken hon hade var en engångsgrej!

Hoppas även att hon slipper öroninflammation sen...man ska ju på efterkontroll X antal veckor efter en inflammation, men det har vi aldrig hunnit!


Mamma älskar dig min lilla prinsessa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards