Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Ulrika - 25 mars 2009 20:53

Läste en artikel om ett par i 24-årsåldern som vägrar avslöja sitt barns kön.

De menar att "flicka" och "pojke" förknippas med många förutfattade åsikter och känslor. Genom att inte berätta vilket kön barnet har hoppas de att barnet får en neutralare och friare uppväxt. Idag är deras barn drygt två år och är själv medveten om sitt kön. Det är alltså ingen stor hemlighet, barnvakter och familjemedlemmar som byter blöja känner till könet. Barnet får själv välja kläder och i garderoben finns alla färger och både klänningar och byxor. Frisyren varierar också. Nu är föräldrarna gravida med barn nummer två. De säger att de kommer att göra likadant, det vill säga uppfostra ett barn, inte ett kön.

Är inte det att gå lite för långt? Rätt eller fel?

Av Ulrika - 25 mars 2009 18:15

är det inte så det sägs?

Kan ha varit jag som kom på det faktiskt... =)


Blir faktiskt lite avundsjuk när jag hör om folks gulliga lilla farmor...en sån vill jag oxå ha. Undrar om dom går att adoptera? Eller om man kan sätta ut en annons i tidningen: "Gullig farmor sökes! Gärna kramgó".

Nu är det så att min farmor lever...så jag har faktiskt en. Men jag duger inte åt henne...tydligen!

Sist jag träffade henne var i somras, på Sis 25-årskalas. Och där blev det tydligen lite bråk, då farmor la sig i vilka Sis bjöd (???). Men jag missade det då jag och min familj kom lite senare. Mamma och pappa sa åt henne, då det faktiskt var Sis som fyllde. Ska man komma dit för att bråka...då kan man lika gärna stanna hemma.

Sen dess har jag inte hört nåt från farmor...hon struntar i oss alla. Varför? Hur kan man säga upp bekantskapen med sina barn o barnbarn? Jag förstår inte det. Hon brydde sig inte ens om att ringa eller komma när hennes ende son (min pappa) fyllde 50 år i vintras.


Hur som helst så struntar hon i oss...till och med oss som inte var där. Så om hon nu i sin egna lilla sjuka fantasivärld fortfarande är arg på Sis och hennes inbjudningslista och på mamma och pappa för att dom sa åt henne på skarpen när hon kom inklampandes och skrek...varför blandar hon då in mig och mina bröder som inte ens var där?


Mina känslor nu: "Farmor, fortsätt du och lev i din värld"


Nån som vill bli min adoptivfarmor??? 


Av Ulrika - 25 mars 2009 18:09

Skickade i väg två pigga och glada barn till dagis/skola idag. Men fick hem två barn med feber...hur gick det till?

Ovido - Quiz & Flashcards