Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Ulrika - 23 mars 2009 16:53

Hade sett framemot en sovmorgon idag...då båda barnen var lediga. Men tji fick jag!!! Stora A:s bästa kompis ringde häromdagen och ville leka idag. Okej, tänkte jag...Vad bra, kommer klockan nio! What...på min sovmorgon!? Suck och stön!

Så det var bara att ställa klockan...för tydligen har jag svårt att säga nej. Varför är det så pinsamt att vara morgontrött? Ringer nån mig på morgon, spelar ingen roll om klockan är åtta eller elva, och frågar: "Sov du?"  Nej, jag var vaken...blir mitt svar, alltid! Varför törs man inte vara ärlig och säga: "Ja, du väckte mig". Jag är så nördig =)


Pratade lite med Linda på dan, hon höll på att laga mat och det lät så gott att jag var tvungen att göra samma sak. Så nu har jag utökat mina vuxenpoäng genom att jag förberett morgondagens måltid =)

För idag åt vi rester av min alldeles gudomliga (utan att skryta) 

kålpudding. Jag är bara för bra!!! Haha!!! Lite cred ska mamsen ha, för det är hennes recept. Fast det betyder inte att det är lätt och smidigt att följa...då hennes recept är utformade så här: Lite av ditt, en släng datt, en nypa så och en skvätt si =)

Jag som helst följer recept som i barnkokböcker...det här är ett decilitermått + en tydlig bild på just ett decilitermått...hehe!

Så summan av kardemumman...jag är så himla bra!!! Hihi....


Har oxå hunnit med att få storstryk av ungarna på Yatzy (skitspel).

Ovido - Quiz & Flashcards