Alla inlägg den 8 april 2009

Av Ulrika - 8 april 2009 20:35

Har precis ätit smörgås med rödbetssallad och D:s hemmagjorda, underbart goda köttbullar!!! Han gör världens godaste!


Saknar dock Stora A. Han åkte hem till mormor idag igen och kommer hem på fredag. Mammas kramgoa prins! Men han tycker att det är jättekul att vara med sin morbror så jag kan ju inte neka honom.


Lilla A tycker dock att det är mysigt att få lite egentid med mamma! Vi pusslar och leker och kramas!


Ska natta henne nu! (För jag tycker att det är mysigt att få lite egentid med D ibland oxå...hihi)

Så det lät! Haha...

Av Ulrika - 8 april 2009 14:29

...låg humor!!!

Men det bjuder jag på!!!

Av Ulrika - 8 april 2009 14:26

DU VET ATT DU ÄR HUSVAGNSSLÖDDER NÄR...


...halloweenpumpan på infarten har fler tänder än din äkta hälft.


...du låter din tolvåriga dotter röka vid middagsbordet, framför hennes barn.


...du har gift dig tre gånger och har samma ingifta släkt.


...du tror att en kvinna som "spelar i en helt annan liga" bowlar en annan kväll än du.


...Jack Daniel's ligger på din lista över "folk jag beundrar mest".


...du tror att Genitalia är ett italienskt flygbolag.


...du undrar hur toaletterna på Statoil är så rena.


...någon i din familj dör efter att ha sagt "Kolla in de hära!"


...din dejt på studentbalen fortfarande har barnvakt.


...du tänder en tändsticka på muggen och hela huset flyger i luften.


...värdet på ditt hus stiger och sjunker beroende på hur mycket bensin du har i.


...du kan inte gifta dig med din älskling för att det finns en jädra lag som förbjuder det.


...du tror att "en full diskmaskin" innebär att frugan har varit ute och rumlat.


...ditt toalettpapper har sidnumrering.

Av Ulrika - 8 april 2009 12:16

...du ombeds hoppa ner i poolen så att dina kompisar kan surfa på vågorna.


...du måste använda en roller för att sminka dig.


...Viktväktarna kräver att du slutar vara medlem hos dem.


...du stiger upp på en våg på ett nöjesfält och den säger med digital röst: "En i taget, tack".


...busschauffören ber dig sätta dig på andra sidan mittgången för han vill inte tippa över när han svänger.


...du suddar ut allt som står på svarta tavlan enbart genom att vända dig om i klassrummet.


...de kastar puffat ris på ditt bröllop.


...du trillar omkull och i dina försök att ta dig upp så vaggar du dig själv till sömns.


...pickupens framhjul åker upp i vädret då du sätter dig på flaket.


...du börjar använda dina hakor då fingrar och tår tagit slut när du räknar.

Av Ulrika - 8 april 2009 11:35

Fick sovmorgon idag, för mötet jag skulle på idag visade sig vara nästa vecka. Tur som fan att jag kom på det i tid!

Lille-lillebror Emil kom hit och sov i alla fall (han skulle ha varit barnvakt när jag var på mitt möte).


Färgade håret igår (min söta D hjälpte mig). Är dock sur då jag har bestämt mig för att sluta med bestående färgningar och enbart tona. Allt för att slippa alla dessa fula utväxter. Men jag hade fått för mig att när det står toning, så är det kortvarigt...dvs hållbart i x antal tvättar. Och när det står färg, så är det bestående. Men jag hade tydligen fel! Hade alltså köpt toning, men läser efteråt att det var bestående hållbarhet. Jäkla skit!!! Varför läser jag aldrig ordentligt???

Funderar på att raka skallen och börja om på nytt! Skulle vara nåt det!


Lilla A åt sista penicillinet idag...och vet ni vad, det tycktes hjälpa. Örat har inte runnit på ett par dagar och hon har inte ont! Så skönt! Men det är inte mer än rätt efter 14 dagar med penicillin!!!


Nu ska jag göra lite nytta. Rensa Stora A:s garderob, plocka lite i köket, leta efter den förbannade pusselbiten mm.


Ha en underbar dag!

Ovido - Quiz & Flashcards