Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Ulrika - 4 juli 2009 18:57

Idag blidde det en sväng till frisören för Lilla A och mig. Lilla A var jätteduktig där hon satt och blev fin. Fick beröm av frisören för att hon var så väluppfostrad...då hon tackade så snällt för sin nya, fina frisyr. Efteråt valde Lilla A att få rosa fina slingor i håret...och eftersom Stora A oxå var med så fick han oxå färg av frisören, men valde grönt!


Sen tog vi en fika på Konditori Alexandra...D och jag åt deras goda bananbakelse (mamsen som lurat i oss).


Åkte förbi mamsen sen, då Lilla A ville visa upp sitt hår. Passade på att krama lite på Sis och Johan som var på besök...för de åker snart till Spanien.


Sen hem, bytte om till badkläder och for till Hjälmaresund och doppa oss, för att få bort huvudvärken. Kallt men skönt!



Av Ulrika - 4 juli 2009 10:07

Det blidde inget bloggande igår...då guden Tor slog lite för mycket med sin hammare =)


Var i alla fall och körde truck igår igen...och det är så satans kul...vill bara köra och köra =)

Jag blev godkänd och klar med motviktstrucken och och låg o högplocken. Och jag är även godkänd och klar med körningen på sittstaplaren och ledsaplaren...däremot har jag kvar godshanteringen på de två sistnämnda. När jag blir klar med det så är det dags för skjutstativet!!!


Dock är jag livrädd varje gång när jag är där. Inte för att köra eller så utan när en viss annan person kör (vi kan kalla denne för X). X är totalt livsfarlig...har absolut ingen kontroll på körningen överhuvudtaget. Vi får ju köra i en hinderbana...där läraren har ställt upp pallar som "väggar". Och kör man mot en pall, så brukar man ju vanligtvis backa eller så...men inte X inte, utan denne fortsätter bara framåt och får med sig varenda pall. När vi ska in i samma pallställage och hämta gods från varsitt håll så är jag livrädd...livrädd att X ska välta nåt över mig.


Så hör ni inget från mig på måndag...då finns det risk att jag ligger helgipsad på sjukhus ;)

Ovido - Quiz & Flashcards