Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Ulrika - 18 juli 2009 18:09

Igår var vi som sagt på bröllopsfest. Dom var så fina...det riktigt lyste om både Tina och Göran!

Och festen var jättemysig...det bjöds på mat och dryck, kaffe mm. Till kaffet fanns oxå diverse likörer (eller vad det nu är man dricker till det). Vilket gladde en liten farmor på festen...hon drack "fågelmjölk"  (baileys) för fullt, skratta och sa "mamma mia, pizzeria" efter varje klunk =)

Och så klagas det på ungdomar =)


Jag var nykter som vanligt, men smakade faktiskt lite cider, då det lät så gott, Peach & Vanilla. Den smakade yoghurt =) 

Hade i alla fall mycket trevligt...tills huvudvärken kom. Jag fattar inte varför det alltid blir så...varför kan inte jag bara få ha kul och må bra? Alltid får jag huvudvärk då! Kan man vara allergisk mot fulla människor kanske??? =)

Så vi åkte hem vid tolv-tiden...och för varje kilometer vi åkte, ökade huvudvärken. Till slut visste jag inte vart jag skulle ta vägen! Jag kunde knappt prata...hade ont i hela ansiktet och huvudet...illamående till tusen. Visst har jag haft riktigt ont förut...men aldrig på det där viset. Jag trodde allvarligt talat att jag skulle dö där ett tag. Det var det otäckaste jag varit med om i hela mitt liv =(


Somnade i alla fall efter många om och men...och vaknade som tur var pigg och kry!


Idag har vi varit i Arboga och badat i deras utomhuspooler. Riktigt skönt var det...och vilket toppenställe. Priset var oxå skapligt! Ska absolut besöka det igen! Vi kom dit strax efter tio och packade ihop kl tre. Barnen badade i stort sett hela tiden...och Stora A var mer under än över. Och han blev överlycklig idag, då han fick en present av oss...ett par simglasögon =)


Nu har vi ätit precis....sallad, supersmarrigt. Och ikväll blir det till att slappa framför tv:n (för första gången på hela sommaren), ska nog titta på sommarkrysset =)



Ovido - Quiz & Flashcards