Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Ulrika - 13 juli 2009 22:16

Igår hade vi ett litet ormsnack =)

Det började med att hon, på väg till kalaset igår, klev på en död platt orm och hoppade högt av chock. Hela sju meter upp...enligt henne =)

Men i alla fall...det var då våran orm-diskussion startade. Vi pratade lite om vad man ska göra om man ser en orm:

Jag:

- Om det skulle komma en orm precis brevid dig...så måste du stå stilla!

Lilla A:

- Men får man prata?

Jag:

- Det vet jag inte...kanske lika bra att inte göra det!

Lilla A:

- För jag tror att jag skulle behöva gråta då!


Min sötis-sessa!


Av Ulrika - 13 juli 2009 17:52

Mamsen lurade med mig och barnen till skogen idag...för att plocka blåbär! Det fanns en hel del...så en paj får vi nog ihop i alla fall =)

Men det var inte bara blåbär det fanns mycket av...utan även mygg! Och jag som knappt reagerar på myggbett heller...eller hur var det nu? Bettet jag fick på handen förra veckan har precis gett med sig...så äntligen kan jag använda vänster hand igen.

Idag fick jag en hel del myggbett på arm och hand (bara vänster sida...undra om jag smakar godare på den sidan eller?). Plus att jag fick ett i ansiktet...precis mellan ögonen...så nu ser jag ut som "Quasimodo" från barnfilmen "Ringaren i Notre Dame"  ;)

Inte nog med det så har jag fått världens bett på rumpan...som om jag behövde mer utfyllnad där liksom  =)

Näe...så nästa gång jag blir sugen på blåbär så duger ICA´s frysta alldeles utmärkt...sådäså! 


Ovido - Quiz & Flashcards