Alla inlägg den 28 september 2009

Av Ulrika - 28 september 2009 16:07

Jag fick ett brev idag på posten. Jag vet inte hur jag ska ta det. Syns jag inte! Är jag en liten grå mus i ett hörn?

Jag fick en inbjudan till ett möte....ett möte för Ny-inflyttade =)

Jag har ju bara bott här i fyra år nu...så det var ju gulligt av dom...haha! Undrar om jag kanske behöver visa mig ute mer Skrattande


Stora A har fotograferats idag i skolan...så han var så snygg i morse med gele i håret. Så nu längtar jag efter att få hem skolfotona!

Lilla A ska fotograferas i morrn...så jag håller tummarna för att hon ska bli frisk, i alla fall piggare. Hon vaknade med hög feber och har fortfarande, flera alvedon-doser till trots, 39,1 i feber. Det bara slog till! Hon var hur pigg som helst igår. Så jag hoppas att hon orkar åka till dagis och ta foto i allafall.


D är en riktig hejare på att odla chili här hemma. Dom växte över förväntan faktiskt!

  

Nu är dom snart helröda =)



















































































Av Ulrika - 28 september 2009 08:08

På torsdag börjar en ny programserie på tv4 som jag måste se!


Så här står det om programmet på tv4:s hemsida:


Unga killar går frivilligt in i fängelse

Ett gäng unga killar som har hamnat i klammeri med rättvisan går frivilligt in i ett fängelse. Där väntar en tuff fängelseledning och ett gäng före detta fångar som hoppas få ungdomarna på rätt spår igen.


I TV4:s nya programserie Inlåst får tittarna följa ett gäng unga killar som på olika sätt har brutit mot lagen – det handlar om allt från mindre stölder till grov misshandel. Med sina föräldrars medgivande och stöd flyttar de in på anstalten i Västervik för att få ett smakprov på hur det är att sitta inlåst och isolerad från sina närmaste.


Där väntar en fängelseledning bestående av Ann-Britt Grünewald , före detta fängelsedirektör på Österåkeranstalten, kriminalpsykologen Björn Lagerbäck och Mats Barre , vd respektive vice vd på ungdomshemmet Hassela på Gotland. Deras uppdrag är att göra upplevelsen på fängelset så verklighetstrogen som möjligt.


På plats i fängelset finns även sju tidigare fångar som ska agera mentorer åt killarna. Allt för att hjälpa dem att komma på rätt köl igen.


Premiär för Inlåst blir det torsdagen den 1 oktober klockan 21:00.

Ovido - Quiz & Flashcards