Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Bättre sent än aldrig....

Av Ulrika - 25 april 2009 23:01

Har haft fullt upp idag...därav mitt sena bloggande.

Började dagen med storhandling. (Näe, nu ljög jag. Började såklart med kaffe och cigg...hihi). Men sen handlades det för fullt. Och jag var riktigt duktig...jag följde inköpslistan från början till slut, handlade inget annat. Haha...folk som känner mig funderar nog just nu på om jag är sjuk eller om jag blitt tokig. Nope, ingetdera....vuxen kanske??? Ekonomisk???


Sen hem, packa upp varorna, kasta svettig tröja i tvätten, raggardusch, ny tröja...och sen till mamsen. Mormor och morfar var redan där...så barnen tog varsitt paket och sjöng "Ja må hon leva" ännu en gång. Hur söta som helst =)

Sen fikades det med smörgåstårta (troligtvis den största i stan...skojar inte om jag säger att den var större än Lilla mormor...hihi). Och gott var det! Vi satt på altanen, i solen och fika. Så varmt och skönt! (Min nacke lyser dock som värsta rödljuset)


Haha...min lilla mamma visade stolt upp sina nya skor! Jättefina helt klart, eller ska jag säga söta...det brukar ju barnskor vara =)

Mamma...säg till nästa gång du behöver skor, utifall Lilla A (5år) har växt ur några. Mohaha!!!


När vi kom hem så var vi ute. D höll på lite med bilen och barnen och jag hoppade studsmatta. Skrämde nog slag på en gubbe som gick förbi...för mitt hår blev visst lite statiskt och stod rakt upp. Skitsnyggt! Nästa gång jag ska hoppa så ska jag ha med hårspray...hehe, kan ju bli hur snygg som helst i håret.


Sen var det dags för Robinson...det får man inte missa. Jobbigt bara när ettan och tvåan på min lista får möta varann i duell. Men min etta vann!!!

Fan vad töntigt...vadå min lista??? Haha...besatt av Robinson eller???


Sen avsluta vi kvällen med tacos. Inte Lilla A dock...hon somna nästan ståendes vid niotiden.


Nu ska nog jag oxå lägga mig....innan jag somnar i soffan. För tyvärr så kan inte min make sådär romantiskt bära in mig i sängen...utan det blir nog ett jävla släpandes och knuffandes =)

(Jag brukar passa på att bli buren, så där lite hjälte-prinsesse likt när vi är och badar...för i vattnet flyter jag) Haha...och med den självironin avslutar jag detta...haha!


Natt natt på er!

 
 
Ingen bild

Ellinor

26 april 2009 09:51

Har du åxå det problemet....ja får åxå snällt GÅ in i sovrummet om ja somnar i soffan, borsta tänderna på mig vill han inte heller =) Alltid får man göra allt själv....=)

 
Ingen bild

Empa Pettersson

26 april 2009 14:24

Haha. jag undrar om man kan ge Lilla A skorna som mamsen köpte, dom har väl lika stora fötter? haha.

 
Ingen bild

mamsen

26 april 2009 14:32

Lustig va?
Mina skor är större en Lilla A-s.
FAKTISKT så är dom det......

 
Ingen bild

mamsen

26 april 2009 14:56

Lilla Mormor var mindre en Smörgåstårtan.
Ha-ha!!!
Tack för lånet av väska..PUUUSS

 
Elli

Elli

26 april 2009 21:48

Kul att boktipsen var bra då! Har köpt en ny Nora nu, heter På slaget tolv. Tur att de har en bokavdelning på vår lilla Ica... Kram, E

http://fjudelutt.blogg.se

 
Linda

Linda

27 april 2009 12:50

Tänk den som fick gå på barnavdelningen!!
En annan får till och med gå på männens sida för att hitta skor!!
Kan inte ha damjympadojor!! :(

http://minaprivatatankar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 12 februari 2010 20:24

...och åter funderar! Känns som att bloggandet har legat nere en hel del dom senaste veckorna. Just nu sitter jag och undrar om jag ska uppdatera eller lägga ner...och det lutar åt det senare. Det kanske kommer ett inlägg till o från...vi får se!...

Av Ulrika - 7 februari 2010 09:11

Lilla A och jag pratade om min praktik, hon undrade lite vad jag gjorde och så.   Lilla A: - Mamma...vad får du göra på "jobbet"?   Jag: - Städa! (Då jag har praktik på ett städbolag)   Lilla A: - Näe....gud vad taskigt!!!   Hih...

Av Ulrika - 6 februari 2010 11:42

Ska se om jag kommer ihåg hur man bloggar =)   Har haft min första praktikvecka nu, var dock hemma igår pga sjukdom. Det är kul men stressigt...man vet att man lever om man säger så =)   Är inte så social på fritiden dock...spenderar den ti...

Av Ulrika - 2 februari 2010 19:31

Jag är nog tröttast i stan för tillfället =)   Orkar inte ens skriva... Jag uppdaterar i helgen i stället, för nu tänker jag gå och lägga mig.   Natti natti ...

Av Ulrika - 31 januari 2010 12:27

Har haft en myspys-helg med barnen. D har varit nere i Småland och fiskat/jagat.   I går var vi ute en stund och lekte i våra über-stora snödrivor. Barnen gjorde en bana nerför den...där de sen åkte stjärtlapp. Rakt ut i hästhagen åkte de (såklar...

Ovido - Quiz & Flashcards