Alla inlägg under mars 2009

Av Ulrika - 10 mars 2009 11:28

Vaknade som vanligt runt sex, när klockan ringde (till Lilla A:s version av Hoola Bandoola).

Skickade iväg barnen till dagis respektive morgonfritids, kl sju.

Halv åtta får jag samtal från fritids...Stora A är dålig och har kräkits. Mammas plutt!!!

Som tur var så var min pappa hemma, så han åkte och hämtade Stora A. Som i sin tur tackade genom att kräkas på morfar ;)


Nu ligger han nerbäddad och har sovit en stund...verkar lite piggare oxå!

Förhoppningsvis så råkade han ut för en endags-bacill (???)...annars så ligger väl snart resten av familjen däckade!



Av Ulrika - 9 mars 2009 18:20

Vad har hänt idag då?

Inte mycket alls...trist men sant!

Har tvättat lite...hemmafru som man är (för tillfället) =)


Lilla A hade med sig en kompis hem från dagis. Men det tröttnades ganska fort, då han inte var ett dugg intresserad av att leka med dockor eller Barbie...inte heller My Little Pony var intressant =)

Han kastade mest nyfikna blickar mot Stora A:s rum, där det spelades Playstation för fullt.

Så efter nån timme så fick jag ringa efter Maria så hon kom och hämtade Daniel. Det slutade med att Lilla A följde med dit i stället.


När Lilla A kom hem sen, ett par timmar senare så berättade hon att de ätit skorpioner =)

(Det visade sig vara skorpor...hihi)


D är hos mamsen och fixar det sista med hennes dator. Hoppas det funkar nu! Annars blir hon nog galen...haha! Hennes nya fina dator är hennes nya allt....en riktig datanörd har hon blitt =)

Av Ulrika - 9 mars 2009 06:26

...sa min son när jag väckte honom =)

Är man trött då eller???


Han är så söt!

Av Ulrika - 8 mars 2009 20:00

Har spenderat eftermiddagen med Linda, Fialotta, Lillfia och Lilla A. Vi trotsade vädergudarna och begav oss till Västerås.

Nämen oj...fanns det Ikea där??? =)

Självklart så blev det ju ett besök där...är man beroende så är man!

Fialotta och Lilla A lämnades i lekrummet...sen shoppades det för fullt!

Vi måste skaffa oss en billigare hobby, Linda! Eller varsin rik älskare kanske =)

Efter Ikea så blev det ett besök på gula M:et!

Barnen var så söta i bilen hem.

Fialotta till Lilla A:

- Visst är vi bästa vänner nu!

Kan man bli sötare? Nope...omöjligt!


Av Ulrika - 7 mars 2009 21:29

 Min egna tolkning av Melodifestivalen - Andra chansen


Scotts - Sångaren: Jag tror på oss! Vad bra...för du är nog den enda!


Sarah Dawn Finer - Sjunger som en gudinna. Men I hope you´re Moving on without your stylist!


Lili & Susie - Gimme Gimme Gimme...ögonskydd (Show me heaven i stället för dessa finska flickor). Gimme Gimme Gimme...låten på radio istället!


BWO - You´re not alone...att ha hemsk klädsmak!!! Bodies With Oddity...


Amy Diamond - It´s my life...men mamma bestämmer fortfarande över min klädsel!


Star Pilots - Trots min fobi för höjder....så kan jag gå Higher med er!


Rigo feat. Red Fox - Rigo till Red Fox: Vilken tur att I got u...så slipper jag göra bort mig ensam på scenen!


Caroline Af Ugglas - Snälla, snälla...sluta låt, det skär i öronen på oss!



Men vad fan hände? Vem röstar på "katt-strypar-rösten" framför ett gäng grabbar i uniform??? Vart är alla "killar-i-uniform-kåta tjejer/kvinnor när dom behövs?

I stället röstar folk på Caroline Af Ugglas...med en röst som får mig att tänka på den gången Sis fick för sig att spela cello! =)

For Heavens sake...visst hon är unik! Men nånstans måste man dra en gräns!

Av Ulrika - 6 mars 2009 06:36

Är uppe med min über trötta son, som ska till skolan.

Skönt med fredag...det är nog min favorit dag...början till helg!!!

Ser framemot att bara få mysa med familjen i kväll!


Ska dock till jobbet en snabbis...och hämta ett "prov". Tydligen så kom en arbetskamrat hem med salmonella från en utlandsresa =(

(Vad är det för fel på vanliga souvenirer egentligen...mycket bättre att komma hem med).

Nu är jag dock inte orolig att jag blivit smittad, men...alla ska få göra ett test för säkerhets skull!


Nähe...nu måste jag leta fram kläder till Stora A, så han inte missar skolbussen. Ska bara väcka honom ordentligt först...för jag tror att han går i sömnen =)


Efter det ska jag tala förstånd med Lilla A ;)

Hon är ledig från dagis idag...och är givetvis uppe med tuppen...pigg som en mört. Why???


Ha en underbar dag!

Av Ulrika - 5 mars 2009 12:44

Lilla A har haft jättekul här...hon har pratat med mormor via webbkameran. Så söt! Satt och vinkade och fnittra =)

Hon kan konsten att charma, min sessa!


(Mormor hade lika kul hon)

Av Ulrika - 5 mars 2009 11:03

Lilla A:

- Aaaaajjjj.....


Jag:

- Vad är det?


Lilla A:

- Jag knäckte benet...men det gick inte sönder, som tur är!



Hihi...charmtroll. Det var ju tur att benet höll! =)

Ovido - Quiz & Flashcards