Alla inlägg under april 2009

Av Ulrika - 5 april 2009 22:12

Trodde att jag skulle få hem min son idag, men icke! Han hade bestämt sig för att stanna kvar hos morbror en natt till. Trodde ju att han sakna mig jue...men det ända jag dög till var att packa lite grejer som han behövde=)

Men i morrn får jag hem honom...ett tag i alla fall. På tisdag kommer Emil hit och sover, han ska vara barnvakt här på onsdag förmiddag. Sen på onsdag så följer Stora A med honom hem igen och stannar tills på fredag. Så mina planer på att få rå om min son under påsklovet, sket sig =)


På lördag åker vi förmodligen ner till Småland och firar påsk/50 års kalas. Ska bli kul!


Lilla A och jag har pusslat lite idag. Hittade mina roliga pussel (500bitar), som vi sen hjälptes åt med. Jätteduktig var hon, byggde i en rasande fart.


Av Ulrika - 4 april 2009 22:20

Lite uppdatering av dagen...

Lilla A hade haft jättekul på kalaset. De hade ätit gott och haft skattjakt!

Därefter åkte vi för att hämta hem Stora A...men han hade så kul med sin morbror så de hade bestämt att han skulle sova kvar!

Så det var bara att åka hem.

Väl hemma tändes grillen! Woohoo!!!

Lilla A höll D sällskap ute. Hon njöt för fullt, har ju spenderat en hel vecka inomhus...förutom ett par turer till doktorn då förstås ;)

Förhoppningsvis så vänder det nu i alla fall...det har inte runnit sen i morse!

Hmm...det växlar snabbt, från tända grill till rinn i öra =)

Det är jag i ett nötskal...ska försöka få ut så mycket som möjligt samtidigt. Fråga D...hihi!

I alla fall...grillpremiär. Satan i gatan vad gott det var!


Sen var det dags för mys framför tv:n. Final på Wildkids. Vad duktiga dom är. Jag skulle aldrig våga bo i en träkoja i skogen utan mamma och pappa i tre veckor...inte när jag var liten heller (hihi). Björnarna vann, dom förtjänade det...trots att vi här hemma hejade på Lejonen!

Sen över till Wildkids för vuxna...Robinson 2009. Vilka puckon! Haha...

Har lite problem med vem jag ska heja på. Min favorit är ju Jarmo i gula laget...men jag hejar på dom blå! Hmm...

Hur trög är inte Christian då? Kan han inte åka ut snart? Dom hade en pristävling idag, två ur varje lag skulle delta. Man skulle kunna bygga och paddla! Christian blev lättad när han såg att det var Stor-Erik som skulle delta från lag blå. Anledning? Han har endast gymnasieutbildning!

What liksom!!! Vad fan har det med saken att göra? Vad har det med bygge och paddling att göra? Nada!!!

Sen klagade han på Jarmo...som försökte fånga mat. Men Christian menade på att han gjorde´t för att stila för tjejerna. Ja...eller så var han hungrig...pucko!


Oj vad långt det blev. Tur att jag inte antog utmaningen jag skrev om igår, halva inlägget är klagan =)


Av Ulrika - 4 april 2009 12:44

Nu har jag skickat i väg Lilla A på kalas. Hon var så fin i nya kläder och lapp för ögat (piratkalas). Och framförallt...världens största leende på läpparna! Hon trodde att hon skulle missa kalaset pga örat men eftersom hon är pigg och mår bra för övrigt så fick hon komma ändå!


Och Stora A är på väg till morbror Emil för att umgås, bara stora grabbar! Det skiljer ju dock nio år på dom, men Stora A får känna sig lite stor då =) Och Emil är världens goaste kille som gärna umgås med sina syskonbarn. Dom skulle väl spela lite dator och så, antar jag!


D är ute och klipper buskar och fixar! Undrar om han läste ett annat inlägg jag skrev, om bristen på "gröna fingrar" här hemma, och måste bevisa nåt? Hihi...är det så, så är ju det bra. Kanske ska skriva om annat jag vill ha gjort oxå då? =)


Så jag är ledig nu! Semester från man och barn ett par timmar! Yeah!!!

Vad ska jag hitta på då? Hmm...


I kväll ska vi premiär grilla!!! Kött indränkt i marinad och lite annat smått o gott! Mums!!!


Hoppas ni får en härlig vårdag!

Ps: Jag såg tussilago igår...massor med tussilago. Jag älskar dom! Det är vår äntligen!!!

Av Ulrika - 3 april 2009 18:44

Gillar denna skarpt...men som sagt, min humor! Kan tänka mig att vissa inte delar den =)


http://www.youtube.com/watch?v=zmoT_-JT2x8


Ps: Visste ni att Henrik Dorsin endast är 31 år? Hade jag aldrig gissat (I´ll say no more) ;)

Av Ulrika - 3 april 2009 18:28

...jag måste skaffa en hobby!!!

Var lite rastlös nyligen, och vad gör jag då? Jo, jag bakar!

Och det är fan inte bra för hälsan...hihi...absolut inte min hälsa i alla fall. Jag är som barnen (läs: värre än barnen) och äter smet/deg för fullt. Idag fick jag bråka med Lilla A om vem som skulle få slicka skålen. Mohaha...mina armbågar var vassare än hennes!

Sen när det väl är klart...då måste man ju provsmaka oxå!

Jag skulle kanske lära mig att sy eller tråckla (?) eller...kommer inte på nåt. Tipsa gärna om kul hobbies...och jogging, styrketräning, aerobics mm räknas inte dit!


Av Ulrika - 3 april 2009 15:41

...sluta klaga!!!

Över fem miljoner människor världen över har antagit utmaningen att under 21 dagar i sträck varken klaga, kritisera eller skvallra.

Så här går det till:


1) Börja med att sätta ett armband på ena handleden.

2) När du kommer på dig själv att klaga, skvallra eller kritisera, flytta då armbandet till andra armen och börja om från början.

3) Om du gör försöket tillsammans med en annan person och hör denne klaga är det okej att påpeka att det är dags att flytta armbandet till andra handleden. Men - då måste du själv flytta ditt armband eftersom du då klagar på att den här personen har klagat!

4) Ha tålamod! Det tar många månader att komma upp i 21 dagar i sträck. I genomsnitt tar det 4-8 månader.


Är ni med? Antar ni utmaningen? Jag gör det inte!!! =)

Jag skulle nog få hålla på tills jag vet inte när...hihi!


Av Ulrika - 3 april 2009 15:23

Klockan är ca tjugo över tre och jag sätter mig vid datorn för första gången idag. Shit...what is wrong with me? Kan det vara nån ny slags influensa som drabbat mig? Symtom: Håller sig borta från datorn. Ja, kanske!


Nädå, har varit till doktorn med Lilla A...igen. Tredje gången vi har kontakt med hennes doktor, sen i torsdags förra veckan. Hon har nu ätit penicillin i 8,5 dagar (skulle ha tagit den i 5 dagar från början, men fick fortsätta). Sista dosen var i morse...och det första hon säger när hon vaknar är att hon har ont i örat (det vänstra, som det började med). Suck! Och örat rinner fortfarande som värsta uppretade vulkanen (???). Så det var bara att ringa doktorn igen. Nu fick hon dock en starkare medicin än sist (Spektramox). Får se om det hjälper!


Läste i tidningen idag om arbetslöse Jenz. Han blev arbetslös i tisdags. På sin fritid gör han som många andra...bloggar! Därför har hans a-kassa beslutat sig för att sänka hans ersättning från a-kassan. Dom menar på att om han bloggar en halvtimme om dagen i sju dagar så ska hans ersättning sänkas med motsvarande 3,5 timmars jobb! Helt galet sjukt! Okej om man har en blogg där man tjänar pengar...men fan inte annars! Visst man ska vara aktiv arbetssökande, men inte 24 timmar om dygnet.

Så tänk er för alla ni som bloggar, samtidigt som ni har a-kassa!



Av Ulrika - 2 april 2009 20:11

Nu sover barn och make, och jag sitter bänkad framför Stockholm-Arlanda! Halsbränna har jag oxå =(

Idag har jag bara myst med mina barn. Skickade iväg Stora A med skolbussen i morse, sen kröp Lilla A och jag ner i sängen igen. Låg och myste ett tag, sen somnade vi båda två. Blidde en ordentlig sovmorgon ;)


Sen ritade  och pysslade vi lite. När Stora A kom hem så satte han sig ner och ritade med oss han oxå. Hela köksbordet var fullt med pennor, kritor, papper och målarfärger till slut =)


Resten av dagen spenderades i Stora A:s rum, spelandes ps2. "Sims" galen som jag är så har jag införskaffat mig ett spel. Jättekul!!!


Nähe...nu kommer huvudvärken smygandes. Så jag funderar på att skippa datorn och välja sängen i stället. Det låter som en bra idé. Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards