Alla inlägg under september 2009

Av Ulrika - 15 september 2009 15:34

Barnen och jag har precis kommit in från våran promenad runt byn (ca 3km).

Det var jätteskönt...solen sken och barnen cyklade så fint.

  

Man ser vårat röda fina hus!


  

Stora A, som har haft friidrotts-dag hela dagen i skolan, cyklade ändå på ordentligt.


  

Visst är det fint!


  

Nu har Stora A tagit över kameran =)


  

Ganska mycket rönnbär va!?


   

Våra grannar =)


   

Sötare hoppreps-hoppare får man leta efter!



Hoppas att vädret är lika härligt i morrn...för då blir det nog en repris.

Älskar att bo på landet!!!  











































































































































Av Ulrika - 15 september 2009 11:19

                          

Av Ulrika - 14 september 2009 18:13

Docka som ska ammas upprör USA!

Det har jag full förståelse för. Som tillbehör får man ett "linne" som barnen ska sätta på sig, för att sen kuna amma sin docka.

Skulle aldrig falla mig in att köpa en docka till min dotter som ska ammas!



Av Ulrika - 14 september 2009 16:57

Idag har jag varit med maken på jobb. Har pratat om det länge men det har inte passat in...men idag fick jag äntligen åka lastbil =)

Jag tyckte att det var hur kul som helst och skulle gärna göra om det snart. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord och hade jätte mysigt!

  

Utsikten från lastbilen var inte dålig!


På vägen hem stannade vi vid Våtsjön, en vägkrog mellan Karlskoga och Örebro, för lite mat.


  

  

Ganska fint va!?

 

D åt laxkotlett med stekt potatis och kantarellstuvning medan jag fastnade för fläskfilén med pommes och beasås! Supergott! Blev ganska så mätta =)

 

  

Inte så tokigt va!?

 

Tack älskling för en underbart trevlig dag!

























































































































































































Av Ulrika - 14 september 2009 16:50

Igår var vi på kalas hos mamsen, som sagt!

Hon fick en massa smått och gott...men ingen slog Dannes present!


  

Han har tatuerat in  "Mamma" på överarmen!

 

När han visade upp det så var det inte många ögon som var torra...speciellt inte mammas =)


  

Näe...det hade hon absolut inte väntat sig =)

 

I bilen hem därifrån försökte jag "hinta" om att Stora A oxå kan göra en sån när han blir stor!

Vadå, tyckte Lilla A....blir mormor din mamma när du blir stor? Hihi!!!


  

Jag och lillelillebror...som inte är så liten längre =)

 






































































































































Av Ulrika - 13 september 2009 21:01

En åtgärd mot svininfluensan!!!


  

Haha...stackars nasse =)















































































































































Av Ulrika - 13 september 2009 15:28

...för jag kommer i ett par gamla jeans jag inte kunnat haft på ett tag =)

Yeey!!!


Sen måste jag tack för alla snälla kommentarer om min nya frisyr!

Ni är bra för mitt ego =)


Nu ska jag fortsätta fixa mig!

Ska till mamsen på kalas!


Ps: Tack Linda och Ellinor för en trevlig kväll!

Det blidde en hel del skratt!


Av Ulrika - 12 september 2009 20:27

Sitter här och väntar på Ellinor och Linda som är på väg hit!

Sen om det är mig eller våra rester dom kommer för låter vi vara osagt =)


Detta är vad vi har ätit idag...ovanligt va???? =)


  

Tamtadam....kyckling-enchiladas och en god sallad med rostade pinjenötter!!!


Super-duper-gott! Trots att vi äter det typ varje helg =)

Variation är dumt!!!


Nytt för denna gång var att D hade i lite av sin egen-odlade chili!


  

Den växer så det knakar!!!














































































































Ovido - Quiz & Flashcards