Alla inlägg under september 2009

Av Ulrika - 9 september 2009 12:36

Vad ska jag hitta på att skriva om idag då?

Ingen aning!!!

Känns som att jag är inne i en svacka för tillfället. Snart är utbildningen slut och då är jag tillbaka på ruta ett igen. Eller det är jag väl inte egentligen...då jag har en bra utbildning i ryggsäcken...men ändå känns det så! Nu ska jag åter igen lägga all min kraft på att söka jobb...jobb som inte finns!

Fick dock höra en hel del positivt från min vän idag...ord som gjorde att jag kände mig starkare...ord som hjälpte mig upp en bit i allafall från min svacka. Tusen tack, darling!


Näe, man skulle kunna säga att mitt humör åker bergodalbana. Det är en väldans massa nerförsbackar...men som tur är så går det ju uppför ibland oxå. Det värsta är väl att hålla sig kvar i "loopen"...dom stunder när man förväntar sig nåt positivt...men så kastas man omkring och allt blir fel!


Och så saknar jag mamsen oxå Skrattande

Av Ulrika - 8 september 2009 11:51

Har precis lagt på luren efter att ha gett mig ut på äventyr i Försäkringskassans djungel!

Är hemma idag och är sjuk...men har insett att det nästan är mindre ansträngande att som sjuk ge sig iväg till skolan än att ringa Fk:s sevicetelefon. Ska det vara så eller?

Jaja, tog mig helskinnad därifrån i allafall...men måste nog lägga mig ner ett tag nu!


Av Ulrika - 8 september 2009 11:32

Försöker förstå mig på den nya sidan....vilket inte är det lättaste!

Jag som precis hade lärt mig förra =)

Skulle min blogg eventuellt försvinna eller så...så är det absolut inte med meningen. Jag trycker hejvilt på alla knappar i ren panik!


Bara så ni vet =)

Av Ulrika - 8 september 2009 11:12

Idag fyller min älskade mamma år!

Jag hoppas att du får en underbar dag

(vilket du förmodligen får eftersom du är i varma Turkiet och inte i kalla SverigeTungan ute)


Jag älskar dig mamma...ända till månen!


Massor med kramar från mig, D, Stora och Lilla A!



Du är min "Hero"



Av Ulrika - 7 september 2009 18:42


...LERA!!!


Inte då trolldeg eller liknande som jag först trodde, utan vanlig lera...som hon grävt upp ute på dagisgården.

Och det skulle hon prompt ha med sig hem och "bygga" nånting med utomhus =)


Jag antar att jag får vara glad att det än så länge inte handlar om saker med ben i alla fall =)

































































!!!

Av Ulrika - 7 september 2009 16:36

Idag kom Stora A hem med sin första skapelse från slöjden. Han är så stor och duktig min pojke! Han har gjort en träskylt där han skrivit sitt namn med brännpenna.


Lilla A kommer oxå hem med grejer, var och varannan dag. Det är allt från klippta trådar, till teckningar och utklipp från tidningar. Men förra veckan tog nog priset =)

Detta kom hon hem med då:


Kan ni gissa vad det är???





































































Av Ulrika - 6 september 2009 19:06

Har haft en riktig "mys-pys-slappar-dag"!

D lagade jättegod mat, hemmagjorda pannbiffar med pressad potatis och gräddsås. Det trista är att man äter för mycket och för snabbt bara =)


När vi inte har ätit så har vi spelat både sällskapsspel och tv-spel.


Har hunnit med att prata lite med söta Sis oxå! Saknar dig big time!


Imorgon är det skola igen för min del. Det ska bli kul att träffa alla igen!

Av Ulrika - 6 september 2009 11:00

Aaaah...sovmorgon! Så nice!

Det blidde lite sent igår kväll så att få sova ut var behövligt =)


Åkte och handlade i Arboga på dan.

Sen på eftermiddagen kom Ellinor hit. Vi började med att äta mat, kyckling-enchiladas....Då Ellinor hade hört så mycket prat om Ds legendariska mat!

Vi hade jättetrevligt och spelade kort och snackade en massa skit!

Det blev en hel del prat om gamla tider...då vi har upplevt en massa kul ihop =)

Vi får göra om det snart, Ellinor!

Ovido - Quiz & Flashcards