Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Ulrika - 6 juni 2009 21:14

Idag är det 10 år sedan jag och mina vänner sprang ut från skolan i vita klänningar, studentmössa på huvudet och betygen (som hade kunnat varit bättre) i handen! Många grät...det gjorde jag oxå, men mina tårar var enbart av glädje! Lycklig över att tolv års skola var slut, lycklig för att slippa "Summan-av-kardemumman-lärare" (som tydligen blev ännu värre sen vi slutade, har jag hört från säkra källor).

Efter utspringandet så blev jag överöst av kramar och blommor/nallar/badringar etc etc...Sen sattes Ellinor och jag i en båt, en liten jolle, med studentskylten i ena handen och champangen i den andra. Så åkte vi sen runt på stan, med papsen och L-G som chaufförer. Vi hade ganska kul =) Sjöng gjorde vi, hellre än bra, "jag hade en gång båt" =)


Hem och togs emot av familj och släkt. Blev världens fest därhemma...lite kul så här i efterhand att i mitt studentalbum som mamma har, så är inte jag med på en enda bild =) Utan enbart "student" festande släktingar...


Njöt sen av sommaren...tills jag i augusti drog till Norge och jobbade, som au-pair. Men det är en historia för sig =) Den sparar jag till en annan gång!


Men shit så gammal jag blivit...gick ut skolan för tio år sedan. Hej ångest, liksom =)

Ovido - Quiz & Flashcards