Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Ulrika - 23 juni 2009 16:27

Som rubriken lyder så är jag tvärslut...efter en super kul dag!

På förmiddagen idag så hade vi ergonomi...blev en del prat och lite bra rörelser för kroppen.

Sen lunch...på taket =) På KC finns det en takterass med massa bänkar och bord...och där är det toppen att luncha, en dag som denna!

Efter lunchen blev det en promenad till Vilsta, där vi skulle spela minigolf under våran friskvårdslektion. Jag kom knappt dit, då vägen spärrades av en ormjävel. Då höll jag på att få en hjärtattack...gråtattack oxå för den delen. Det spelar ingen roll att den bara låg där och var död (hehe...hur lät det där), den är minst lika ful/hemsk/äcklig ändå =(

Det slutade med att en ur mitt sällskap ställde sig ivägen för den så jag kunde smita förbi...så till slut kom jag fram till minigolfbanan, där resten av gänget satt och undra vem det var som skrikit =)


Sen delade vi upp oss två och två. Jag och Jessica var nog dom som hade roligast =) Jag har skrattat tills jag kiknat...hon är förjäkla festlig den tjejen, diggar henne skarpt! (Diggar??? Där lär ju jag ha blivit av med en hel del vuxenpoäng...haha. Diggar...används det ens nuförtiden?)


I alla fall så vann jag över henne...mohaha! Satans kul var det...och varmt. Fanns inte skugga på hela banan. Sen när vi slutade så var det en timme kvar tills min buss skulle gå, så jag hade sällskap med Linus...genom Fröslunda, förbi Rekarne, in i Nyfors och slutligen till tågstation. Så friskvård...jo, tack!


Kom hem sen till nygrillat och färskpotatis! Min underbara man hade lagat gudomlig mat (Gudomlig??? Fick jag tillbaka ett par vuxenpoäng nu eller?). Nu sitter jag i soffan och vilar fötterna. Har precis vinkat av D, som hoppar in och jobbar i dag. Och jag funderar över hur jag snabbast ska ta mig till en härlig och avsvalkande dusch....


See ya!!!


PS: Ellinor...vi måste sluta ringas på det viset =)  Eller...nä, vi kan börja tidigare nästa gång ;)

Ovido - Quiz & Flashcards