Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika - 22 juli 2009 21:27

288...194...102...85...41...26...8...0 timmar kvar.

Sis är hemma igen =)

Nästa gång när ni prompt måste till Spanien,

så kan ni väl ta en weekend-resa eller så!

 Eller så hoppar jag ner i resväskan.

Fast vilken sjuhelvetes övervikt ni åker på att betala då =)


Älskar dig, Sis!

Kommer och kramas med dig på lördag!


 

Har saknat dig big time!!!

(självklart dig oxå Johan)


Bifogar en super-duper-läcker bild på Sis o mig =)

(Vilken jäkla mongo-tunga jag har...hehe)


Dagen till ära så får du även ett youtube-klipp, Sis!

Vet inte varför...men tänkte genast på dig =)





















































Av Ulrika - 22 juli 2009 19:01

Idag har Stora A jobbat med morfar...vilket självklart är jättespännande då morfar är lokförare!

Så igår kväll gjordes matlåda och idag bar det iväg redan klockan halv åtta. Först åkte dom persontåg, och inte vilket som helst utan en dubbeldäckare (eller vad det nu heter???), till Södertälje.

Sen körde de godståg hem igen. Dagen avslutades med ett dopp i poolen hemma hos mormor och morfar.

Det var en stolt kille jag fick hem sen, kan jag säga =)

Han hade haft en toppendag...och har funderingar om en karriär som lokförare!


Lilla A och jag gick istället och våldgästade Maria =)


Av Ulrika - 21 juli 2009 13:26

Stora och Lilla A...mamma älskar er över allt annat!

Ni är det bästa som har hänt mig!!!


Min prins och min prima ballerina!


Stora A


Lilla A






























































































Av Ulrika - 21 juli 2009 00:03

...och humorn är låg =)

Fastnade på en sida på nätet...om felhörda låttexter. Sitter här och skrattar för mig själv...trött, ja helt klart!!!

Tänkte dela med mig av några favoriter hittills!


Artist: Lasse Berghagen

Riktiga texten är:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Felsjungning:
Teddybjörnen Frederiksson, hans mor han var hans far 


Haha...har värsta banjo-bilden i huvudet nu! Eller vad säger du mams?


Artist: Kikki Danielsson

Riktiga texten är:

En papaya coconut

Felsjungning:

Först partaja sen go’natt


Sant!!!


Artist: Lisa Miskovsky

Riktiga texten är:
I’m driving one of your cars

Felsjungning:
I’m dying on a golf course


Tror jag det...


Artist: Dr Alban

Riktiga texten är:
Going back to my roots, born in Africa
Cause I’m born in Africa, born in Africa

Felsjungning:
Going up to my room phoning Africa,
Cause I’m phoning Africa, phoning Africa


Hade han trummor på rummet, måntro...

Av Ulrika - 20 juli 2009 23:28

Bara för att den är kul helt enkelt ;)


 Det måste ni ju hålla med om =)































































Av Ulrika - 20 juli 2009 21:45

På en vecka (ungefär) har jag lärt mig att lägga in youtube-klipp och få över bilder från kameran till datorn!


Alltså...jag kan så mycket! =)


Räkna med bombadering (heter det så???) av youtube-klipp och bilder från och med nu =)

Ska ha med mig kameran överallt. Ingen går säker längre =)

Ska nog ta och hälsa på alla jag känner nu....mohaha!!!

Av Ulrika - 20 juli 2009 21:38

Woohoo...jag kan lägga in bilderna från kameran i datorn. Jag är tydligen inte så dum som jag ser ut =)

Tänkte att ni skulle få se vad barnen och jag har sysslat med idag!



Våra tre spel vi gjort idag! Överst ligger Harry Potter-spelet, sen kommer det första spelet vi gjorde och sist kommer Prinsess-spelet!

Fantasin är det inget fel på i alla fall =)


Lägger även in en bild till på sötis-hunden Diva!



Se så liten och söt jag är =)



























































































Ovido - Quiz & Flashcards