Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika - 10 juli 2009 11:27

...för idag blåser det smådjävlar!

Som om inte det räckte så har det börjat regna oxå =(


Hatar när det blåser så här mycket...det är nästan lika läskigt som åska ju! Vårat tak lyfter nog när som helst!


Hoppas D kommer hem snart! Han är iväg och jobbar lite....så att han är "fit for fight" när han ska börja på måndag! Och Stora A åkte till Anton igår kväll och sov över...så Lilla A och jag är själva hemma idag. Funderar lite på vad vi ska hitta på. Hade en tanke på att baka...men som det blåser så åker vi väl på strömavbrott.


Jaja, vi kommer väl på nåt!

Av Ulrika - 9 juli 2009 20:16

Idag har det verkligen regnat nonstop!!! Jag saknar sol och värme nu...och är absolut inte ett dugg avundsjuk på Sis och Johan, som åker till Spanien i morgon ;)


Har spenderat hela dagen hos mamsen. Vi har haft lika kul som vanligt =)

Hon hittar liksom på egna ord hela tiden....hittar hon inget passande så kommer hon på nåt eget =)

Som idag...när hon ville att jag skulle röra runt i gratängen, då sa hon: "Kan du butta runt lite i maten. Du kan använda buttaren som ligger på bänken (= träslev)"

Det är bara hon som kan hitta på sånt =)

Vi tog en promenad i regnet oxå...till affären. Jag med ett paraply med egen vilja och hon i regnjacka och röda gummistövlar. Och min mamma hittar inte bara på egna ord...hon gillar att leka oxå. Det betyder: Hon hoppade i varenda vattenpöl hon såg...hihi...som ett överlyckligt barn =)


Har hunnit med att spela dataspel oxå...och mamma, det är bara att inse att jag är bättre än dig =)


Tack för idag mamsen! Jag älskar dig ända till stjärnorna!!!



Av Ulrika - 8 juli 2009 10:54

Satan i gatan vad det åskade igår...inte överdrivet högt men däremot överdrivet länge. Och det tycker jag inte om! Försökte gömma mig under min säng, men insåg ganska snabbt att det var kört...dömt att misslyckas. Lyckades gömma mig under barnens säng i stället...men det gav inte den effekten jag var ute efter...då dom har loftsängar =)

Inte vågade jag mig ut heller eftersom blixten en gång skrämde skiten ur mig och Sis. Vi stod så snällt på trappen och rökte...då slår blixten ner i vårat tak. Jävlar i havet...jag tror att jag gjorde en sån där "tecknad-film-grej"...hoppade upp i famnen på Sis =)


Nu vill jag ha fint väder! Hade förhoppningar på ryss-värmen som skulle komma...men den har blivit utbytt mot kyla från Polen nu istället =(

Jag vill ju sola och bada jue! Är ju ledig i två veckor...då måste jag få sol!

Ja, för det måste jag!


Av Ulrika - 7 juli 2009 20:05

Hon iakttog mig när jag tog av mig min BH idag. Hon tittar med stora ögon och säger: "Gud vad dina tuttar hänger!"  =)

Sen ville hon se mina nya tröjor jag köpt...bland annat en rosa topp. När jag höll upp den framför henne, säger hon: "Åh shit, vad stor!"


Om man skulle gån nån diet kanske???  =)

Av Ulrika - 7 juli 2009 17:27

Jag klarade det!

Fick mitt truckkort idag!

Känns så jäkla underbart och jag är riktigt stolt över mig själv!


Så nu är jag ledig resten av veckan.

Vilket är skönt, då jag får lite tid med D innan han börjar!


Appropå D!!!

Är han inte världens bästa???

Jag kom hem idag till nybakta bullar...mums!


Förresten...nämnde jag att jag klarart

truckkortet idag ???

Haha =)


Av Ulrika - 6 juli 2009 16:05

Idag blev jag klar med fyra av truckarna...så strax innan vi slutade fick jag gå över till den sista, skjutstativet. Den var inte att leka med...mamma mia. Jag hann bli klar med körningen på den i alla fall...och prova på godshanteringen. Men det ska nog gå bra...bara min rädsla försvinner =(

Man ska ta ner pall från ett högt jäkla pallställage (ca 3m upp). Men man själv sitter på marknivå...man ser asdåligt, det svajar och är rent av superläskigt =)


Men i morrn blir jag nog klar...håller tummarna för det i alla fall.


Ps: Vad tror du om mig Ellinor? Strumpor??? Det är ju i alla fall sommar...enligt almanackan =)



Av Ulrika - 5 juli 2009 14:06

D, barnen och jag tog en liten roadtrip idag, till Kungsör. Där hittade vi ett jättefint bad, som vi absolut kan tänka oss att besöka vid fint väder. Barnen tog sig ett dopp...men D och jag tyckte att det var lite väl kallt, med tanke på dom isiga vindarna som kommer titt som tätt. Jag har haft byxor och långärmat idag...ganska skönt faktiskt som omväxling. Men jag vill inte ha kallt en längre tid dock...vilket det ser ut att kunna bli enligt SMHI =(


Nu ska vi sätta igång med maten! Vi hörs!!!

Av Ulrika - 4 juli 2009 18:57

Idag blidde det en sväng till frisören för Lilla A och mig. Lilla A var jätteduktig där hon satt och blev fin. Fick beröm av frisören för att hon var så väluppfostrad...då hon tackade så snällt för sin nya, fina frisyr. Efteråt valde Lilla A att få rosa fina slingor i håret...och eftersom Stora A oxå var med så fick han oxå färg av frisören, men valde grönt!


Sen tog vi en fika på Konditori Alexandra...D och jag åt deras goda bananbakelse (mamsen som lurat i oss).


Åkte förbi mamsen sen, då Lilla A ville visa upp sitt hår. Passade på att krama lite på Sis och Johan som var på besök...för de åker snart till Spanien.


Sen hem, bytte om till badkläder och for till Hjälmaresund och doppa oss, för att få bort huvudvärken. Kallt men skönt!



Ovido - Quiz & Flashcards