Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika - 4 juli 2009 10:07

Det blidde inget bloggande igår...då guden Tor slog lite för mycket med sin hammare =)


Var i alla fall och körde truck igår igen...och det är så satans kul...vill bara köra och köra =)

Jag blev godkänd och klar med motviktstrucken och och låg o högplocken. Och jag är även godkänd och klar med körningen på sittstaplaren och ledsaplaren...däremot har jag kvar godshanteringen på de två sistnämnda. När jag blir klar med det så är det dags för skjutstativet!!!


Dock är jag livrädd varje gång när jag är där. Inte för att köra eller så utan när en viss annan person kör (vi kan kalla denne för X). X är totalt livsfarlig...har absolut ingen kontroll på körningen överhuvudtaget. Vi får ju köra i en hinderbana...där läraren har ställt upp pallar som "väggar". Och kör man mot en pall, så brukar man ju vanligtvis backa eller så...men inte X inte, utan denne fortsätter bara framåt och får med sig varenda pall. När vi ska in i samma pallställage och hämta gods från varsitt håll så är jag livrädd...livrädd att X ska välta nåt över mig.


Så hör ni inget från mig på måndag...då finns det risk att jag ligger helgipsad på sjukhus ;)

Av Ulrika - 2 juli 2009 19:16

...när det är så här kvavt ute!


Jag är så trött att jag skulle kunna stå och sova just nu. Tänker alldeles strax hoppa i säng...ska bara lura ungarna att klockan är jättemycket =)


Av Ulrika - 2 juli 2009 17:05

Idag har jag kört truck för första gången i mitt liv! Skitkul!!!

Men som vanligt intensivt....


Vi delade upp oss i fyra grupper om tre. Därefter fick vi en halvtimme vid varje truck (ledstaplare, motviktstruck, sittstaplare och högplockstruck).

Så sammanlagt fick varje person köra varje truck i 10 minuter. Därefter blev det hinderbana!!! Och det var fan inte lätt...man gjorde en hel del missar =)

På ledstaplaren så står man på en fotplatta som man fäller ner. Superkul är den...men det gäller att tänka sig för hur man kör...det hände ett par gånger att jag gasade för mycket  i svängarna så jag fortsatte rakt fram ...utan truck =)


Högplockstrucken var lite läskig (höjdrädd som jag är). För man hissade upp sig ca 2,6-3 meter...samtidigt som man fortsatte köra. Så det var bara att bita ihop och titta ner!


Motviktstrucken var helt klart roligast. Det var plattan i mattan som gällde...hihi! En sån önskar jag mig när jag fyller =)


Sittstaplaren däremot...shit, vad svårt. Man sitter liksom helt fel...man kör åt sidan! Men den var kul så fort man fick in snitsen!


Jag längtar redan tills i morgon....vill köra mer!!!   

Av Ulrika - 2 juli 2009 16:49

Jag hann inte med att blogga igår...så jag har en del att ta igen =)


Först och främst....jag klarade truckteorin igår...59 rätt av 60!!!!

Kändes så himla bra!!! Speciellt med tanke på hur fort vi gjorde teorin. Vi började som sagt med den i måndags...och igår hade vi fortfarande halva boken kvar att gå igenom. Så lagom när vi hade gått igenom allt, så la vi ifrån oss böckerna och gjorde provet!!! Snabbt och intensivt!


Efter skolan så blev jag hämtad av Richard. Var hemma hos honom och Ellinor en stund. Tittade på deras bröllopsfoton!!!

Sen åkte jag och Ellinor ner på stan och åt på Flaneur! (Ett tips: Beställ aldrig in paj där!!! Det misstaget gjorde jag...för dyra pengar. Fick in en liten rund färdig-paj, som man köper på affären. Trodde faktiskt att det skulle vara hemmagjord).


Sen följde Ellinor med mig hem...där vi spenderade resten av kvällen, spelandes Wii =)

Vi hade ganska kul åt "Rayman raving Rabbids 2"...det blev en hel del skratt om man säger så!

Sen spöa hon skiten ur mig på bowling (men, men...vill man vinna på "mupp-kast" så...haha).


Ovido - Quiz & Flashcards